خبرگزاری کار ایران

یادگار امام در مراسم بزرگداشت ارتحال امام(ره):

رهبر انقلاب تصمیم بگیرند٬ همه یک‌کلام خواهیم شد

یادگار امام گفت: روزی اگر تقدیر قرار بگیرد و رهبری انقلاب و فرمانده کل قوا تصمیم بگیرند اختلافات در همه سطوح برداشته شود٬ یک‌کلام خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در مراسم بزرگداشت بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام خمینی که صبح امروز در حرم بنیانگذار انقلاب برگزار شد٬ رحلت رهبر کبیر انقلاب را تسلیت گفت و ادامه داد:  امام خمینی (ره) در مورد شخصیت امام زمان (عج) بر دو ویژگی زندگی برادرانه و زمان تحقق عدالت تأکید کرده‌اند؛  در کلام ایشان این موضوع آمده که در دوره حضرت صاحب‌الزمان (عج) عدالت به صورت کامل بسط پیدا می‌کند و در ‌آن دوره عدالت توسعه کامل خواهد یافت.

یادگار امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه هیچ‌یک از پیامبران توفیق این را نیافتند که عدالت کامل را بسط دهند و شرایط جامعه هم به آنها اجازه این اقدام را نمی‌داد، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) این موضوع را بیان کرده‌‌اند و در روایات نیز آمده که تنها در دوره امام زمان (عج) می‌توانیم شاهد تحقق و توسعه عدالت به معنای کامل باشیم.

وی افزود: این که در روایات داریم که حضور حضرت مهدی (عج)موجب تکامل علم خواهد شد؛ منظور رفع انحراف‌هایی است که در تدبیر و استنتاج می‌تواند وجود داشته باشد.

سید حسن خمینی یادآور شد: امام خمینی (ره) عدالت را در رفع انحرافات می‌دانند و می‌فرمایند عدالت٬ انحراف را هم از عرصه عقل بشر و هم از عرصه فضای مادی بشر کنار خواهد زودود و انحراف را از جهت روحی نیز بر  خواهد داشت لذا جامعه‌ای که با صاحب عصر هم‌جوش می‌شود٬ نمی‌تواند جامعه منحرف باشد.

یادگار امام با اشاره به زندگی برادروارانه در زمان ظهور آن حضرت از دیدگاه امام خمینی گفت: گروه‌های تروریستی و جنگ‌طلب در کشورهای اسلامی را ببینید که امروز در جامعه اسلامی هستند. گروهی که سابقاً آنها را مرتجعین منطقه می‌شناختیم؛ امروز در کشورهای ارتجاعی ریشه دارند ٬ برادری جامعه اسلامی را مورد هدف خود قرار داده‌اند و منطقه را به آشوب کشانده‌اند.

وی با تأکید بر این‌که آنچه اینها با عنوان واژه‌های مختلف مقدس برای خود انتخاب کرده‌اند از آرمان مهدویت به دور است،‌ خاطرنشان کرد: آرمان مهدویت آرمان همدلی، برادری، برابری و آرمان با هم زیستن است. ما امروز نمی‌توانیم سخن بگوییم و از حوادثی که در عراق، سوریه، یمن و بحرین و دیگر مناطق اسلامی اتفاق افتاده و در حال اتفاق است خون نگرییم.

حجت‌الاسلام سید حسن خمینی در پایان خاطرنشان کرد: امروز جامعه اسلامی آبستن حوادث بسیار تلخی است که بی‌تردید نطفه نامقدس آن را کسانی گذاشته‌اند که سرشار از بغض و کینه هستند و هیچ عشق و ارادتی نسبت به جامعه اسلامی ندارند.

تولیت حرم امام خمینی‌(ره) افزود: امروز گروهی در کنار گوش ما و در کشور همسایه‌مان نشسته و به اسم دین سر می‌برد و آتش می‌زند و چهره بدی از سیمای پیامبر اسلام به دیگران نشان می‌دهند.

وی گفت: انقلاب مردم و امام (ره) انقلاب برتر بود و پیام آن به دنیا این بود که فردایی بهتر را زیر سایه امام زمان (عج) می‌سازیم و قرار است این پرچم را به دست کسی دهیم که عقل را در دنیای توسعه دهد.

سید حسن خمینی تاکید کرد: امروز می‌بینیم که کنار گوشمان گروهی تحت حمایت خارجی‌ها و در رأس آن صهیونیست‌ها٬ چه فضایی برای جامعه اسلامی به وجود آورده‌اند. امروز گویا هر کس به اندازه اسلحه‌ در دستش٬ فرماندهی می‌کند.

نوه امام خمینی (ره) یادآور شد: ایران سرزمین خمینی (ره) است٬ دنیا هم ملت ایران را آزموده‌اند. کسی چپ به این مملکت نگاه کند، ملت زیر سایه فرمانده کل قوا٬ اجازه هیچ‌گونه تعدی به این مملکت را نخواهد داد.

یادگار امام (ره) افزود: ما تمامیت ارضی، حفظ استقلال و حفظ وجب به وجب هر گوشه خاک کشور و حفظ امنیتی که امروز در منطقه و حتی در جهان به همت دوستانمان وجود دارد را به هیچ قیمتی از دست نمی‌دهیم.

وی ادامه داد: روزی اگر تقدیر قرار بگیرد و رهبری انقلاب و فرمانده کل قوا تصمیم بگیرند اختلافات در همه سطوح برداشته شود٬ یک‌کلام خواهیم شد.

یادگار امام در پایان گفت: امام خمینی(ره) آمد تا کرامت اسلامی یکپارچه شود و همه اقوام و گروه‌های مختلف شیعه و سنی برادروارانه همراه و همدوش هم باشند؛ اما چه بلایی بر سر جامعه اسلامی آمده که گروهی خشن، نامقدس، با نام پیامبر (ص) تمام تمدن اسلامی را مورد هدف خود قرار داده‌اند.

کد خبر : ۲۸۱۴۹۴