خبرگزاری کار ایران

باراک اوباما:

توافق هسته‌ای با ایران میراث دوران ریاست‌جمهوری‌ام خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۷۳۹

رییس‌جمهوری آمریکا طی مصاحبه‌ای با نشریه «آتلانتیک» تاکید کرد که نام وی در توافق‌نامه هسته‌ای احتمالی میان ایران و گروه ۱+۵ ثبت خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما در مصاحبه با نشریه آتلانتیک با بیان این‌که نام وی در توافق‌نامه هسته‌ای احتمالی میان ایران و گروه ۱+۵ ثبت می‌شود، گفت که وی در روند تلاش برای دستیابی به یک توافق خوب با ایران، علاوه بر منافع ملی به منفعت شخصی نیز می‌اندیشد.

وی بار دیگر به نگرانی آمریکا از موشک‌های بالستیک ایران اشاره کرد و گفت که ما باید به سامانه‌های دفاع موشکی ایران فکر کنیم.

اوباما همچنین نگرانی برخی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس درباره برنامه هسته‌ای ایران و توافق احتمالی تهران و ۱+۵ را قابل درک دانست و تاکید کرد که این مساله یکی از محورهای گفت‌وگوهای اخیر وی با مقام‌های عرب بوده است.

وی افزود که آنچه از موارد مطرح شده در نشست اخیر برمی‌آمد، این بود که نگرانی اعراب نه تنها درباره برنامه هسته‌ای ایران بلکه عمدتا ناشی از پیامدهای لغو تحریم‌ها بود.

اوباما گفت که در نشست کمپ دیوید به مقام‌های عرب درباره تلاش‌ها برای اثبات صرفا صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ا‌ی ایران و ساز و کار بازگشت تحریم‌ها در صورت عدم پایبندی این کشور به مفاد توافق، اطمینان خاطر داده است.

رییس‌جمهوری آمریکا بار دیگر بر حمایت کشورش از امنیت رژیم صهیونیستی تاکید کرده و گفت که اختلاف‌نظرها به معنای کاهش حمایت واشنگتن از تل‌آویو نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز