خبرگزاری کار ایران

رهامی در جمع اصلاح‌طلبان فارس:

روحانی مردم را به این باور برساند که رایشان تاثیرگذار است

رئیس‌کمیته انتخابات شورای‌‌ هماهنگی‌ جبهه اصلاحات گفت: از شورای نگهبان می‌خواهیم طوری عمل کند که مردم باور کنند هر تغییری فقط با صندوق‌های رای ممکن است.

به گزارش ایلنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محسن رهامی در سفر به استان فارس ضمن برگزاری دیدارهای جداگانه‌ای با جمعی از جوانان اصلاح‌طلب، استادان دانشگاه، شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب استان فارس و همچنین دیدار با جمعی از علما از جمله آیت‌الله علی‌محمد دستغیب، به دعوت انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه شیراز به ایراد سخنرانی در دانشگاه شیراز پرداختند.

رهامی در دیدار با جوانان اصلاح‌طلب پس از شنیدن دغدغه‌ها و نظرهای جوانان، به لزوم اتحاد در بین جریان‌های مختلف جبهه اصلاحات پرداخت و ضمن اشاره به مکانیسم‌های موفق جهانی ایجاد سازش درونی، شورای هماهنگی را ملزم به الگوبرداری از مدرن‌ترین مدل‌های موجود دانست.

این عضو شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب کارنامه شورای هماهنگی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر در تهران را قابل قبول دانست و تصریح کرد: با وجود فاصله تا وضعیت مطلوب حرکت در مسیر خرد جمعی و استفاده از آخرین دستاوردهای بشری می‌تواند راهگشای مسائل موجود باشد زیرا همانگونه که در امور پزشکی، صنعتی یا کشاورزی از آخرین دستاوردهای بشری استفاده می‌کنیم حکومت و اداره جامعه نیز امری عقلانی بوده و نیازمند توجه به پیشرفت‌هایی است که بشر در این حوزه داشته است.

دبیر کل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در دیدار با استادان دانشگاه نیز ضمن انتقاد از اتفاق‌های اخیر دانشگاه‌های مشهد و شیراز، استقلال در تصمیم گیری و جلوگیری از مداخله نهادهای خارج از دانشگاه و افراد غیرمسئول در امور دانشگاه‌ها و نیز امنیت برای اندیشه‌ورزی و آزاداندیشی را از مطالبه‌های مهم دانشگاهیان دانست و با اشاره به لزوم تقویت اصناف و سندیکا‌ها بعنوان پیش شرط‌های مهم توسعه، اساتید را به افزایش فعالیت‌های صنفی دعوت نمود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رهامی در دیدار با آیت‌الله دستغیب با بررسی شرایط حاکم بر حوزه‌های علمیه در باب برنامه‌ریزی در خصوص گسترش و تقویت حوزه‌های علمیه نکاتی را مطرح کرد.

این پژوهشگر دینی در پایان سفر به ایراد سخنرانی در دانشگاه شیراز با موضوع نسبت خردورزی، علم و دین پرداخته و پس از تبیین ظرفیت‌های دین مبین اسلام برای بسط تفکر و تعقل در جامعه اظهار داشت دنیای اسلام مدت‌هاست که از مولفه خواندن، تعلیم و تربیت و با قلم آموختن فاصله گرفته و امروز منطقه خاورمیانه به لحاظ غلبه جهل و جمود و نادانی به یکی از پر خشونت‌ترین و نامناسب‌ترین مناطق زندگی بشر تبدیل شده است.

رهامی افزود: با رفتار افراطی‌ها٬ دنیای اسلام دچار انحطاط شده و اگر بخواهیم نقطه آغاز این انحراف را پیدا کنیم٬ به جایی می‌رسیم که دنیای اسلام بتدریج از خردورزی و استفاده از عقل که بزرگترین نعمت پروردگار است و استفاده از قلم و تعلیم و تربیت که خداوند بدان سوگند یاد می‌کند٬ فاصله گرفته است.

رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر برنامه شورای هماهنگی برای انتخابات مجلس اظهار داشت: تلاش ما بر این است که جبهه اصلاحات بر مبنای خردجمعی حرکت کند و البته سمت و سوی اداره دنیا نیز به سمت خرد جمعی و فعالیت‌های حزبی و تشکلی است. قطعا معدل خطای خرد جمعی همیشه کمتر از خطای فردی است. از این‌رو حتی نظرهای بخش‌ها و روستا‌ها نیز برای شورای هماهنگی در تصمیم گیری نهایی ارزشمند و لازم است.

رهامی در پایان افزود از شورای نگهبان می‌خواهیم که طوری عمل کند که ملت ایران باور کند هر تغییری فقط از طریق صندوق‌های رای امکان پذیر است. اعتماد ملت از صندوق‌های انتخابات نباید سلب گردد و همچنین روحانی نیز با تحقق وعده‌هایش باید مردم را به این باور برساند که رای آنها تاثیر گذار است. من به بعضی از اعضای هیات دولت هم گفته‌ام کاری نکنید مردم بگویند این هم یکی از آنهاست.

کد خبر : ۲۷۸۴۸۷