خبرگزاری کار ایران

محسن رهامی:

توهین به مقدسات و اعتقادات به بهانه آزادی بشر خلاف حقوق بشر است

asdasd
کد خبر : ۲۵۹۱۷۹

دبیر انجمن اسلامی مدرسین دانشگاهها توهین به مقدسات و اعتقادات به بهانه آزادی بیان را خلاف حقوق بشر دانست و گفت:‌ کنوانسیون‌های بین المللی نیز این موضوع را محکوم کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام محسن رهامی در همایش صیانت از حریم پیامبر اسلام(ص) که امروز عصر در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد گفت: جهانی شدن پدیده‌ای است که همه عرصه‌های سیاسی، حقوقی و فرهنگی را دچار تحول کرده است.

وی با اشاره به توهین نشریات فرانسوی و دانمارکی به ساحت مقدس پیامبر گفت: ما همه این حرکات را محکوم می‌کنیم. قرار بود تنها محکومیت ما به صورت اعلامیه و اطلاعیه مطرح شود اما در بررسی‌های صورت گرفته تصمیم بر آن شد همایش تخصصی جهت بررسی این موضوع برگزار کند.

رهامی بیان کرد: در این راستا هرگونه توهین به ساحت مقدس پیامبران دینی را با هر بهانه‌ای که باشد محکوم و آن را نابجا میدانیم.

وی درباره آزادی بیان نیز گفت: همه مسلمانان جهان توهین به پیامبر اسلام را توهین به خودشان تلقی می‌کنند و حتی دین اسلام هم  این گونه توهین را به هیچ وجه نمی‌پذیرد. در آیات  روایات نیز نسبت به این موضوع تذکراتی داده شده است.

این حقوقدان تصریح کرد: در قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز این موضوع به صراحت قید شده است که هرگونه توهین به پیامبران دارای جرم است و تنها در این قانون منظور اعتقادات اسلامی یا شیعه نیست بلکه به صورت کلی همه را مورد توجه قرار داده است.

دبیر انجمن اسلامی مدرسین دانشگاهها گفت: به بهانه آزادی بیان توهین به مقدسات و اعتقادات خلاف حقوق بشر است و کنوانسیون های بین المللی نیز این موضوع را محکوم کرده است.

وی به اقدامات صورت گرفته و عکس العمل نسبت به این توهین ها اشاره کرد و گفت: ما همچنین عکس‌العمل‌های خشونت بار را محکوم می‌کنیم زیرا اعتقاد داریم که هر خلافی انجام شده است باید در چارچوب قانون و مقررات بررسی شود.

رهامی افزود: بنابراین با این نوع عکس‌العمل‌ها نباید بهانه‌های مختلف به دشمنان داده شود. همین عکس‌العمل‌ها خود زمینه را برای توهین‌های بعدی آماده می‌کند.

وی به منطقه خاورمیانه نیز اشاره کرد و گفت: در خاورمیانه به دلایل گوناگون این خشونت در حال گسترش است ماباید این را قبول کنیم که هر چند اعتقادات دیگران برای ما دلیل و مبنایی ندارد اما ما حق نداریم به هیچ دین و مذهبی توهین کنیم زیرا نه منطقی و نه دینی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز