خبرگزاری کار ایران

پزشکیان در گفت‌و‌گو با ایلنا:

ردیف‌های بودجه متفرقه، نظارت بر دولت احمدی‌نژاد را مشکل کرد

نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت: در دولت قبل خیلی از بودجه‌هایی که در اختیار دولت قرار داشت٬ در قالب ردیف متفرقه بود و ردیف متفرقه یعنی دولت هرکاری می‌تواند با آن انجام دهد.

مسعود پزشکیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، افزود: وقتی در یک سیستم اطلاعات و داده‌ها درست جمع نشود و حتی جاهایی که برای جمع بندی اطلاعات و داده‌ها به‌صورت شکسته و بسته وجود دارد٬ تعطیل شود، پول شفاف را نمی‌توان پیدا کرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در نبود مرجع مستقل برای بررسی اطلاعات و داده‌ها، شاخص‌ها آنگونه که افراد می‌خواهند٬ شکل می‌گیرد.

وی، یادآور شد: در دوران احمدی‌نژاد٬ سازمانی نظیر مدیریت و برنامه‌ریزی تعطیل شد٬ در نتیجه دست دولت باز بود تا آنها هر کاری که می‌خواهند انجام دهند.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: در دولت پیشین خیلی از بودجه‌هایی که در اختیار دولت قرار می‌گرفت٬ در قالب ردیف متفرقه بود و ردیف متفرقه یعنی دولت هرکاری می‌تواند با آن انجام دهد.

پزشکیان با تأکید بر لزوم توجه به پول‌های سرگردان، افزود: وقتی پولی با ردیف بودجه متفرقه در اختیار دولت قرار می‌گیرد٬ به راحتی نمی‌توان محل‌های هزینه‌کرد آن را ردیابی و نظارت کرد.

کد خبر : ۲۷۷۸۳۲