خبرگزاری کار ایران

علیخانی در گفت‌وگو با ایلنا:

تندرو‌ها، به‌دلیل فقدان پایگاه مردمی، شانسی در انتخابات ندارند

مشاور پارلمانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخی گروه‌های تندرو در حال نزدیک شدن به یکدیگرند، اما بدلیل فقدان پایگاه مردمی در انتخابات موفقیت چشمگیری نخواهند داشت.

قدرت‌الله علیخانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره گمانه‌زنی خود در مورد اقبال عمومی به جریان‌های سیاسی در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حضور انتخاباتی اصولگرایان را می‌توان در دو طیف تندرو و میانه‌رو بررسی کرد، که به نظر می‌رسد در بخش اول، گروه‌هایی نظیر رهپویان، موتلفه و جبهه پایداری در حال نزدیک شدن به یکدیگر هستند.

مشاور پارلمانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه اگر اصلاح‌طلبان توفیق حضور در انتخابات را داشته باشند، اکثریت مجلس آینده را تشکیل خواهند داد، افزود: گروه‌هایی نظیر رهپویان، موتلفه و جبهه پایداری در حال نزدیک شدن به یکدیگر هستند، که اگر این امر نیز تحقق یابد بدلیل فقدان پایگاه مردمی آنها نمی‌توانند در انتخابات موفقیت چشمگیری داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه همه گروه‌ها در جایگاه فکری خود قابل احترام هستند، افزود: طیف‌های یادشده اگر بتوانند به یکدیگر نزدیک هم بشوند، بدلیل اینکه خیلی پایگاه مردمی ندارند، نمی‌توانند نیرو‌های خود را برای ورود به مجلس مهیا سازند، البته در این میان بدلیل نام‌ گروه‌های یاد شده ممکن است این تصور ایجاد شود که جمعیت عظیمی در کنار آنها وجود دارد، اما این واقعیت وجود دارد که پایگاه مردمی آنها محدود و معدود هستند.

علیخانی شانس رهروان ولایت برای کسب اکثریت کرسی‌های مجلس در میان اصولگرایان را بالا دانست و ادامه داد: طیف نزدیک به علی لاریجانی بدلیل نیرو‌های معتدل و پایگاه مناسب شانس بالایی را در مجلس دارا هستند، که البته اعلام موجودیت حزب رهروان به هموار شدن این مسیر کمک خواهد کرد.

وی همچنین در مورد حضور اصلاح طلبان در مجلس شورای اسلامی گفت: از نظر پایگاه مردمی اصلاح‌طلبان بیشترین شانس را برای حضور در مجلس دارند که البته در این میان باید دید که چه افرادی از اصلاح‌طلبان توفیق حضور در انتخابات را خواهند یافت.

قدرت‌الله علیخانی، ادامه داد: خوشبختانه در میان اصلاح‌طلبان، بزرگانی وجود دارند که می‌توانند به وحدت میان نیرو‌های اصلاح‌طلب و همچنین افزایش پشتوانه مردمی آنها، کمک شایان توجهی کنند.

این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی، انتخابات شورا‌ها و موفقیت اصلاح‌طلبان در این انتخابات را معیار مهمی برای سنجش میزان اقبال مردمی به جریان اصلاحات در انتخابات آینده مجلس خواند و افزود: امیدوارم مجلس دهم، مجلسی قوی قدرتمند، دلسوز، حامی نظام و انقلاب و رهبری باشد و در راستای منافع ملت و کشور گام بردارد.

کد خبر : ۲۷۶۴۶۲