خبرگزاری کار ایران

امین‌زاده در دیدار با حجت‌الاسلام دعایی:

حجم بالای پرونده‌ها در محاکم قضایی نگران کننده است

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۲۸۱

معاون حقوقی رییس‌جمهور با حضور در موسسه اطلاعات از بخش‌های مختلف این موسسه مطبوعاتی بازدید کرد.

به گزارش ایلنا٬ الهام امین‌زاده در دیدار و گفت‌وگو با حجت الاسلام و المسلمین محمود دعایی با ابراز خرسندی از حضور در این موسسه، سرپرست موسسه اطلاعات را مرد عمل و اعتدال توصیف کرد و گفت: روزنامه اطلاعات یکی از بهترین روزنامه‌هایی است که ضمن پوشش مناسب اخبار مرتبط با فعالیت‌های معاونت حقوقی ریاست جمهوری، در زمینه انعکاس مسائل حقوقی در کشور فعال می‌باشد و جای بسیار خوشحالی است که یک رسانه فرهنگی اهتمام به مباحث حقوقی کشور داشته باشد.

وی با بیان این‌که «در حال حاضر در حدود ۱۰ میلیون پرونده‌های قضایی در محاکم قضایی کشور وجود دارد»، این حجم بالای پرونده‌ها را نگران کننده توصیف کرد و خواستار آموزش مسائل حقوقی کشور در رسانه‌ها شد و تاکید کرد: اکثر مردم به تصور این‌که هزینه‌‌های رجوع به یک وکیل بسیار بالا می‌باشد، با کار‌شناسان حقوقی مشورت نمی‌کنند و امیدواریم با آموزش اصول و مبانی حقوقی در کشور به مردم، از حجم بالای پرونده‌های موجود در قوه قضاییه کاسته شود.

وی به فعالیت‌های معاونت حقوقی ریاست جمهوری در زمینه حل اختلاف بین دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها اشاره کرد و گفت: اگر وزارتخانه‌ای پرونده‌های مورد اختلافی خود با دستگاهای اجرایی یا دیگر وزارتخانه‌ها را به قوه قضاییه ارجاع دهد، آن وزارتخانه توبیخ خواهد شد و همچنین هزینه دادرسی نیز پرداخت نمی‌شود؛ چراکه معاونت حقوقی ریاست جمهوری به صورت رایگان اختلافات مابین دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها را حل و فصل می‌کند.

معاون حقوقی رییس‌جمهور با اشاره به تدوین منشور حقوق شهروندی در دولت تدبیر و امید نیز گفت: اگر مردم با حقوق خود آشنا شوند و به حقوق دیگران نیز احترام بگذارند، جامعه‌ای بهتر خواهیم داشت.

وی هم‌چنین با اشاره به فعالیت‌های روزنامه اطلاعات در خارج از کشور، گفت: متاسفانه اکثر سرمایه‌گذاران ایرانی که در خارج زندگی می‌کنند و خواستار سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف کشور هستند، به دلیل این‌که آشنایی به مباحث حقوقی و قوانین کشور ندارند، بعضا با مشکلاتی روبرو می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین این سرمایه‌گذاران باید مشکلات خود را به راحتی مطرح کنند تا قوانین مناسب در این زمینه در کشور تدوین شود.

امین‌زاده همچنین در بازدید از سالن کنفرانس و آمفی تئا‌تر موسسه اطلاعات، تحریریه روزنامه، چاپخانه، موزه، بخش آرشیو، لیتوگرافی و همچنین نمایشگاه دائمی کتاب موسسه اطلاعات با توضیحات مسئولان در جریان روند کاری، فعالیت‌ها و همچنین کتب، نشریات و مجله‌های منتشر شده این موسسه قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز