خبرگزاری کار ایران

دیدار سرمدی با رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان نروژ

آنیکن هویتفلت رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امور دفاعی پارلمان نروژ که در راس یک هیات پارلمانی در جمهوری اسلامی ایران بسر می برد با مرتضی سرمدی قائم مقام وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو نمود.

به گزارش ایلنا، در این دیدار قائم مقام وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقش پارلمان ها در کمک به دولت ها برای پیشبرد سیاست ها و اهداف ترسیم شده ، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تقویت روابط دو کشور در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری، پارلمانی، علمی و فرهنگی را اعلام داشت.

مرتضی سرمدی با اشاره به مشکلات و سوء تفاهماتی که در رابطه با تعدادی از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در نروژ بوجود آمده است، اظهار امیدواری نمود با توجه به حساسیت افکار عمومی و سوء برداشتهایی که در خصوص برخورد تبعض آمیز در پذیرش دانشجویان ایرانی در برخی از کشورهای اروپایی وجود دارد، این مشکلات هرچه زودتر مرتفع گردد.

قائم مقام وزیر امور خارجه سیاست کلی ایران در قبال تحولات منطقه ای بویژه سوریه ، عراق و یمن را تاکید بر حفظ تمامیت ارضی، ثبات ، امنیت و وحدت ملی دانست و بار دیگر تاکید کرد که برای آینده سیاسی سوریه و یمن تنها مردم این کشورها باید تصمیم گیری کنند و کسی نباید به خودش حق بدهد تا با استفاده از قوه قهریه و بمباران مردم بی دفاع، امیال غیر مشروع خود را بر دیگرملتها تحمیل نماید.

در این دیدار قائم مقام وزیر خارجه کشورمان در خصوص نقش ، جایگاه و مشارکت زنان در جمهوری اسلامی ایران در حوزه های  اجتماعی، آموزشی، بهداشتی و... توضیحاتی ارائه نمود.

خانم آنیکن هویتفلت رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امور دفاعی پارلمان نروژ نیز در این دیدار، سفر به جمهوری اسلامی ایران را فرصتی برای آشنایی بیشتر با مردم ایران، نمایندگان مردم ایران در مجلس شورای اسلامی و دولتمردان ایرانی ارزیابی کرد و بر لزوم افزایش تبادل هیات های پارلمانی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور تاکید ورزید.

در این دیدار همچنین طرف نروژی در خصوص مشکلات تعداد محدودی از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در نروژ، گفت: پارلمان نروژ در این خصوص با سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلو در تماس می باشد و به سهم خود برای رفع اینگونه مشکلات و سوء برداشت ها و تجدید نظر در روند پذیرش و صدور روادید برای دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در نروژ تلاش می نماید.

 

 

کد خبر : ۲۷۵۴۱۳