خبرگزاری کار ایران

عارف:

فرهنگ یزدی الگو شود

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۴۲۴

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جامعه ایرانی توقع زیادی از مردمان یزد دارد بر ضرورت الگو سازی برای کشور از سوی نخبگان یزدی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، محمد رضا عارف در نشست نخبگان یزدی که به همت بنیاد اندیشه و احسان توحید برگزار شد ضمن تبریک سال نو مهمترین رویداد سال جاری را مساله انتخابات مجلس و خبرگان رهبری اعلام کرد و اظهار امیدواری کرد با مشارکت فعالانه نخبگان در انتخابات، پروژه انتخابات 92 در زمستان 94 تکمیل شود.

وی با بیان خصلتهای برجسته یزدی‎ها، از رشد برخی ناهنجاری ها در استان یزد اظهار نگرانی کرد و گفت: در گذشته اکثر زندانیان استان یزد بومی نبودند و انتظار است با الگو گرفتن نسل جدید از گذشتگان، فرهنگ یزدی به مانند گذشته  در کل کشور الگو باشد.

رئیس بنیاد امید ایرانیان اعتماد به یزدی‌ها را خصلت برجسته آنها برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ یزدی در کشور برجسته است بخاطر مدیران و تلاش دولتها نبوده است بلکه مشارکت مردم و نیت خیرخواهانه یزدی ها بوده است.

وی همبستگی  و همدلی را ویژگی دیگر یزدی ها دانست و به چالشهای استان یزد اشاره کرد و گفت: بحران کم آبی تنها منحصر به استان یزد نیست و یک بحران کشوری است و باید در این خصوص چاره اندیشی شود.

عارف در پایان خواستار مشارکت و ارائه نظرات مشورتی اساتید برجسته یزدی برای تدوین برنامه  ششم توسعه شد.

پیش از سخنان عارف،حمید کلانتری رئیس بنیاد،بنیاد اندیشه و احسان توحید ،حبیب الله بیطرف، وزیر ننیرو در دولت اصلاحات ،رضا امراللهی، رئیس سازمان انرژی اتمی در دولت سازندگی ،محمدصالح اولیاء رئیس دانشگاه یزد،محمد حسین امید معاون وزیر علوم،دکتر پاک نژاد ،علی اکبر اولیاء نماینده پیشین مجلس و برخی نخبگان یزدی به بیان نقطه نظرات خود پیرامون توسعه استان یزد پرداختند

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز