خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

اقدامات آل سعود بازنگری در حج عمره را رقم زد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:هتک حیثیت به ایرانیان و همچنین هزینه‌های عربستان سعودی برای داعش عوامل مهمی برای بازنگری درسفر حج عمره است.

محمد صالح جوکار در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اعلام آماده شدن طرح یک فوریتی لغو سفر حج عمره تا اطلاع ثانوی تصریح کرد: عمل شنیع و زشتی که توسط عوامل امنیتی فرودگاه جد در مورد دو نوجوان ایرانی انجام شد، احساسات عمومی را در کشور جریحه‌‌دار کرده است به همین دلیل مجلس طرح یاد شده را در دستور کار خود قرار داده است. 

نماینده مردم یزد و اشکزر با بیان اینکه عمل انجام شده توسط ماموران عربستانی در همه جوامع مزموم و محکوم است، افزود: این قابل قبول نیست که ایرانی ‌ها برای سفر عمره هم هزینه کنند و هم اینکه با اقدامات اینچنینی مورد هتک حرمت و حیثیت قرار گیرند. 

جوکار همچنین با انتقاد از نحوه نامناسب ارائه خدمات و برخورد عربستانی‌ها با زائران خانه خدا، یادآور شد: ما باید حیثیت ایرانی‌ها را در مورد وقایع اخیر بازسازی کنیم و تصمیات جدی رابرای بازنگری در ادامه اعزام زائران به حج عمره بگیریم. 

وی با تأکید بر اینکه هزینه‌های انجام شده در سفر عمره در اختیار گروه‌هایی نظیر داعش قرار می‌گیرد، گفت: یکی از دلایل عمده بازنگری در سفر حج عمره تا اطلاع ثانوی هزینه‌ایی است که این کشور در اختیار گروه‌هایی نظیر داعش قرار می‌دهد تا شیعیان و مسلمانان عراق و سوریه را هدف قرار دهند و تا این هزینه‌ها از سوی این کشور انجام می‌شود رفتن به حج عمره باید مورد بازنگری قرار گیرد.

کد خبر : ۲۶۹۹۱۲