خبرگزاری کار ایران

به دعوت دبیر شورای امنیت ملی روسیه؛

شمخانی به مسکو سفر خواهد کرد

دبیر شورای عالی امنیت ملی با قبول دعوت همتای روسی‌اش٬ برای شرکت و سخنرانی در اجلاس دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو و ناظر سازمان همکاری‌های شانگهای به مسکو سفر خواهد کرد.

به گزارش ایلنا٬ علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی با قبول دعوت نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه برای شرکت و سخنرانی در دهمین اجلاس دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو و ناظر سازمان همکاری‌های شانگهای به مسکو سفر خواهد کرد. 

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در جریان این سفر دیدارهای دو جانبه‌ای نیز با برخی مقامات سیاسی و امنیتی روسیه و همچنین همتایان حاضر در اجلاس خواهد داشت. 

این اجلاس روز دوشنبه چهاردهم آوریل (۲۴ فروردین ماه) با حضور کشورهای عضو شامل قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان و همچنین نمایندگان کشورهای ناظر شامل افغانستان، هند، ایران، مغولستان و پاکستان در مسکو پایتخت روسیه آغاز به کار خواهد کرد. 

بحث و گفت‌وگو در خصوص مسائل امنیتی در فضای سازمان همکاری شانگهای با توجه به تحولات موجود در منطقه و کشورهای همجوار از موضوعات اصلی این نشست اعلام شده است. 

سازمان همکاری شانگهای که یک سازمان بین دولتی و بین‌المللی است در تاریخ ۱۵ ژوئن سال ۲۰۰۱ میلادی در شانگهای چین از سوی قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شده است.

کد خبر : ۲۶۹۷۳۴