خبرگزاری کار ایران

کاشفی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

وزارت کشور هنوز پاسخی به درخواست برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب نداده است

یک فعال اصلاح طلب ابراز امیدواری کرد که مجمع عمومی خانه احزاب در آینده‌ای نزدیک برگزار شود٬ اما تاکید کرد هنوز پاسخی از وزارت کشور به درخواست برگزاری مجمع عمومی داده نشده است.

حسین کاشفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا٬ درباره تعامل دولت با احزاب گفت: با توجه به اینکه امروزمذاکرات هسته‌ای به نقطه قابل قبولی رسیده٬  الان دولت و وزارت کشور باید به مسائل سیاست داخلی بپردازند. امسال دو انتخابات مهم در کشور برگزار می‌شود و احزاب و نهادهای مدنی و تشکل‌ها نقشی اساسی در این دو انتخابات دارند. در این شرایط وزارت کشور وظیفه دارد بستر لازم برای فعالیت احزاب را در چهارچوب قانون فراهم کند. شعارهای رئیس جمهور در سال ۹۲ نیز مبتنی بر اخلاق مداری و قانون مداری تاکید بر همین مسائل است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با انتقاد از عملکرد یکی دو سال گذشته وزارت کشور گفت: متاسفانه رسوب مدیران دولت قبل در وزارت کشور سبب شد بسیاری از مسائل به شکل نادرستی مطرح شود و آدرس‌های غلط به افراد تصمیم گیر داده شود و روند رسیدگی به خواسته‌های احزاب با مشکلاتی مواجه شود. 

کاشفی روند بازگشایی خانه احزاب را مثبت ارزیابی کرد و گفت: به مرور و بعد از جلسات و مکاتباتی که با آقایان میرولد و افتخاری داشتیم٬ بعضی مشکلات حل شد و اسناد و مدارک خانه احزاب که در دولت قبل به صورت غیر قانونی ضبط شده بود٬ در اختیار احزاب قرار گرفت.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: بعد از انتخاب آقای مقیمی نامه‌ای به وزارت کشور زدیم و درخواست کردیم که برای برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب نماینده وزارت کشور معرفی شود و از سویی دیگر مکانی برای برگزاری مجمع عمومی در اختیار خانه احزاب قرار بگیرد که هنوز منتظر پاسخ وزارت کشور هستیم

عضو شورای مرکزی خانه احزاب با مثبت ارزیابی کردن جلسات دبیران کل احزاب با معاون سیاسی وزیر کشور افزود: این جلسات می‌تواند به تعامل بیشتر احزاب و دولت کمک کند و منجر به احیای نقش احزاب در سیاست کشور شود؛ امری که در دولت نهم و دهم به فراموشی سپرده شده بود. 

کاشفی ابراز امیدواری کرد مجمع عمومی خانه احزاب در آینده‌ای نزدیک برگزار شود اما تاکید کرد: هنوز هیچ پاسخی از وزارت کشور به درخواست برگزاری مجمع عمومی داده نشده و زمان برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب مشخص نشده است.

کد خبر : ۲۶۸۶۲۳