خبرگزاری کار ایران

صالحی در جلسه شورای عالی جامعه مدرسین:

حمایت‌های مقام معظم رهبری برای تیم مذاکره‌کننده بسیار راهگشا بود

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: فعلا نتیجه این مذاکرات رسیدن به یک فهم مشترک است و همین طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر تقدیر باشد٬ به توافقی جامع که عزت ملت ایران حفظ شود خواهیم رسید.

به گزارش ایلنا، علی‌اکبر صالحی با حضور در جلسه شورایعالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گزارش مبسوطی از روند مذاکرات هسته‌ای در گذشته و ماه‌های اخیر ارائه و به مسائل فنی و دیگر برنامه‌های هسته‌ای کشورمان اشاره کرد. 

معاون رییس جمهور در بخشی از سخنان خود به هدایت و حمایت‌های رهبرمعظم انقلاب در ارتباط با سیاست‌های کلی و ترسیم خط مشی‌ها از سوی معظم له اشاره کرد و گفت: حمایت‌های ایشان برای تیم مذاکره کننده بسیار راهگشا بوده و تذکراتی که در سخنان اخیرشان به مسئولان و تیم مذاکره کننده دادند باید جدی و سرلوحه کار قرار گیرد. 

وی در ادامه گفت: حمایت‌های مقام معظم رهبری برای تیم مذاکره‌کننده بسیار راهگشا بوده و تذکراتی که در سخنان اخیرشان به مسئولان و تیم مذاکره کننده دادند باید جدی و سرلوحه کار قرار گیرد. 

در ادامه این جلسه اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نکاتی را در این زمینه مطرح کردند که از جمله آن‌ها می‌توان به (ارائه گزارش مبسوط به مردم و نخبگان جامعه جهت رفع ابهامات در این زمینه، توجه به دیگر مسائل منطقه، گرفتن ضمانت قوی در توافق احتمالی آینده، توجه به ساختار مذاکرات، بررسی جدی مسائل حقوقی و محتوایی مذاکرات و....) اشاره نمود. 

در پایان این جلسه نیز رئیس سازمان انرژی اتمی ضمن تشکر توضیحاتی را درباره مسائل مطرح شده و نقطه نظرات اعضای جامعه مدرسین ارائه کرد.

کد خبر : ۲۶۸۵۸۷