خبرگزاری کار ایران

امیری در حاشیه مراسم ترحیم همسر آیت‌الله خاتمی:

قرار بازداشت برای سه نفر در حادثه شیراز صادر شده است

سخنگوی وزارت کشور گفت: هیاتی که وزیر کشور برای بررسی حادثه شیراز تعیین کردند به این شهر رفتند و بررسی‌ لازم را انجام دادند٬ در فیلم‌ها از حادثه٬ چهره‌های برخی افراد مشخص است.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ حسینعلی امیری در جمع خبرنگاران در مورد معرفی گزینه استانداری استان مرکزی گفت: کار برای معرفی استاندار در وزارت کشور از مسیر کار‌شناسی خود در حال انجام است و نام چند نفر برای استانداری مطرح است اما تا این ساعت جمع بندی در این باره انجام نشده است. 

وی همچنین در توضیح این موضوع که وزیر کشور در گفت‌وگو با یکی از روزنامه‌ها اعلام کردند چهار گزینه برای استانداری وجود دارد٬ آیا از آن گزینه‌ها اطلاعی دارید٬ افزود: اطلاعی در اینباره ندارم٬ ممکن است اطلاعات آقای رحمانی فضلی به دلیل ارتباطاتشان در این باره بیشتر از من باشد. 

 سخنگوی وزارت کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری که در مورد مجوز حزب اتحاد ملت ایران اسلامی پرسید٬ گفت: در این‌باره در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب چندین جلسه بحث شد و ملاحظاتی در مورد بر خی استعلام‌ها در این باره اعضای کمیسیون ماده ۱۰ دارند که قرار است به زودی در مورد آن نتیجه‌گیری و تصمیم گیری شود. 

وی همچنین در مورد پیگیری حادثه شیراز افزود: هیاتی که وزیر کشور برای بررسی حادثه تعیین کردند٬ به این شهر رفتند و بررسی‌های لازم را انجام داده و در فیلم‌های گرفته شده از حادثه٬ چهره‌های برخی افراد مشخص است. با توجه به اینکه اتهامات این افراد نیز مشخص شده٬ آنها به قوه قضاییه معرفی شده‌اند و ظاهرا برای سه نفر دراین باره قرار بازداشت تعیین شده است و بقیه مته‌مان نیز در حال احضار به دادگاه هستند. 

امیری در ادامه افزود: به نظر می‌رسد تا آخر هفته آینده گزارش هیات رسیدگی به حوادث شیراز نهایی شود. 

 سخنگوی وزارت کشور همچنین در پاسخ به سوالی در مورد ربوده شدن چند تن از مرزبانان در مرز پاکستان افزود: در سفر دکتر ظریف به پاکستان یکی از موضوعات مورد بحث همین موضوع مرزبانان است. 

وی همچنین در پاسخ به سوالی که مجددا در مورد روشن شدن وضعیت استاندار استان مرکزی پرسیده شد افزود: با توجه به ملاحظاتی که آقای رحمانی فضلی درمورد این استان دارد و همچنین کنش‌گران سیاسی اعضای ستادهای استانی آقای روحانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها دارند؛ برای استان مرکزی با توجه به جمیع آراء و نظرات٬ کارهای کار‌شناسی انجام می‌شود و به زودی استاندار این استان معرفی می‌شود. 

امیری ادامه داد: تاکنون به موردی که در مورد آن در میان گروه‌های یادشده ۶۰، ۷۰ درصد اجماع وجود داشته باشد٬ نرسیده‌ایم. 

وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد طولانی شدن رسیدگی به پرونده شیراز٬ گفت: آنچه انجام شده تاکنون مورد قبول است و متخصصان٬ مسئله را به صورت تخصصی پیگیری و کار‌شناسی می‌کنند و چون دستور آقای روحانی هم مبنی بر این بود؛ کسانی که در این پرونده قاصر یا مقصر هستند٬ یا کم کاری کرده‌اند مشخص خواهند شد.

 سخنگوی وزارت کشور افزود: به نظر می‌رسد دستور آقای روحانی٬ دستور جامعی باشد و برای اینکه هیات رسیدگی به خواسته‌های آقای رئیس جمهور به طور کامل پاسخ دهند٬ باید منتظر گزارش رسیدگی به این پرونده بود. 

امیری همچنین در مورد اسید پاشی شهر اصفهان افزود: تاکنون کسی در این باره شناسایی نشده است.

کد خبر : ۲۶۸۵۶۸