خبرگزاری کار ایران

وضعیت یکساله احزاب در گفت‌و‌گو ایمانی با ایلنا:

دولت زمینه را برای فعالیت گروه‌های سیاسی بیشتر فراهم کند

asdasd
کد خبر : ۲۶۱۹۸۰

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: هرچند فضا نسبت به سال‌های گذشته تا حدودی مثبت شده، با این وجود در حوزه داخلی و عرصه فعالیت احزاب؛ عمل فعالانه‌ای از دولت ندیدم.

ناصر ایمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا؛ درباره نیاز اساسی احزاب در سال جدید گفت: همه جریان‌ها، گرو‌ه‌ها و احزاب سیای در کشور نیاز به وحدت دارند. به صورت کلی وحدت بین جامعه، حتی بین دو جریان کلی، بر سر امور اساسی منافع ملی، پر اهمیت است.

وی درباره زمینه فضای موجود برای فعالیت احزاب در سال گذشته گفت: دولت همه فعالیت خود را از روزهای نخست، بر عرصه سیاست خارجی و حل موضوع هسته‌ای متمرکز کرد.

ایمانی گفت: هرچند فضا نسبت به سال‌های گذشته تا حدودی مثبت ارزیابی می‌شود، ولی با این وجود ما در حوزه داخلی و عرصه فعالیت احزاب؛ عمل فعالانه‌ای ندیدم.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: لازم است با توجه به انتخابات مهم سال ۹۴ دولت بیشتر سعی کند زمینه را برای فعالیت همه احزاب و گروه سیاسی فراهم کند.

وی اضافه کرد: ما امروز در کشور احزاب قانونی داریم، ولی متاسفانه این احزاب به معنی واقعی کلمه رسمی نیستند در این مسیر مهم آن است که دولت برای رسمیت بخشیدن به احزاب، روند تعامل با آن‌ها را در پیش بگیرد تا آن‌ها حداقل بتوانند در عرصه سیاسی، حضور داشته و تاثیر گذار باشند.

ایمانی خاطرنشان کرد: دولت هرچند سیاستگذار کلی عرصه انتخابات نیست، ولی به دلیل کار اجرایی باید سعی کند در روند تصویب این قانون در مجمع تشخیص مصلحت نظام تاثیر خاص خود را داشته باشد.

این روزنامه نگار و نویسنده با انتقاد به عملکرد احزاب گفت: امروز در کشور احزاب فراوان ولی منفعلی وجود دارند، که در فساد اقتصادی سکوت می‌کنند، در مقاطعی که باید اظهار نظر قاطع داشته باشند، سکوت محض می‌کنند. با این وصف سکوت محض و عدم موضع گیری روند مستمر احزاب شده است.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: دولت برای باز کردن فضا باید سعی کند هزینه‌های احتمالی موضع گیری‌های احزاب را کم کند تا آنها به عنوان رکن جامعه مدنی بتوانند سطحی از مشارکت و حضور فعالانه را به صورت رسمی و واقعی تجربه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز