خبرگزاری کار ایران

خانجانی در گفت و گو با ایلنا:

دولت در سال ۹۳ روال تحمل و مدارا را مقابل مجلس در پیش گرفت

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران از رویکرد جدی دولت در سال جدید در قبال تندروها گفت که مانع تحقق بسیاری از وعده های دولت هستند.

جهانبخش خانجانی درباره رابطه مجلس و دولت در سال ۹۳ در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، گفت: علیرغم فشارهایی که در سال ۹۳ از سوی مجلس به دولت وارد شد، قوه مجریه سعی کرد روال تحمل و مدارا در پیش بگیرد.

وی ادامه داد: دولت گذشته با همین مجلس که تا حدودی بیشترین با همراهی را با خود داشت، گاهی به سبکی عمل می‌کرد که دور از اخلاق سیاسی بود.

خانجانی افزود: طی یکسال گذشته شاهد بودیم، برخی از نمایندگان مجلس، توقعی از دولت داشتند که به هیچ وجه قابل پذیرش نیست که یک نماینده بخواهد در سطح اجرایی دخالت کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: در سال جدید، دولت باید در راستای مطالبات اصلی ویژه در سطوح خارجی به مطالبات داخلی کشور نیز توجه داشته باشد، چراکه پرداختن به این موضوع یکی از وعده‌های مهم دولت یازدهم بود.

خانجانی با اشاره به شعارهای دولت در حوزه حقوق شهروندی خاطرنشان کرد: دولت در مقام عمل باید به شعارهایی که داده دقت بیشتری کند و فضای تازه تری ایجاد کند. علاوه بر آن باید توسعه در چارچوب اقتصادی در مسیر توجه به قشر آسیب پذیر را باید مورد توجه قرار دهد و در آن مسیر گام بردارد و برای حل مشکلات معیشتی تلاش بیشتری کند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در انتقاد از برخی اقدامات دولت افزود: دولت در بعضی موارد، خود مانعی برای تحقق وعده‌های انتخاباتی خود است چراکه در بعضی حوزه‌های اجرایی دولت، هماهنگی وجود ندارد و در بیان برخی خواسته‌ها و مطالبات مردم، دچار لکنت شده است.

وی ادامه داد: هرچند قوه مجریه باید حقوق همه منتقدان را در عرصه‌های مختلف رعایت کند، اما این انتقادات نباید باعث شود، دولت در پیگیری برنامه‌هایش دچار تزتزل شود.

خانجانی در پایان خاطرنشان کرد: امروز تندور‌ها، مانع اصلی تحقق بسیاری از وعده‌های دولت، به ویژه در حوزه فرهنگی هستند، لذا دولت در سال جدید باید رویکرد جدی تری را در این حوزه دنبال کند.

کد خبر : ۲۶۱۵۷۲