خبرگزاری کار ایران

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس :

گرد و غبارها ناشی از عملکرد غلط گذشته در کنترل آلودگی است

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۴۰۷

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس٬ برگزاری همایش علمی–دانشجویی هوای پاک در فضای سیاست زده فعلی را روش مناسبی برای ارائه راهکار جهت کاهش آلودگی هوا ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، محمدرضا تابش با اشاره به برگزاری همایش ملی علمی – دانشجویی هوای پاک که روز ۱۸ اسفند توسط جهاد دانشگاهی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود، گفت: از یک سو در کلانشهر‌ها شاهد آلودگی هوا ناشی از دود اتومبیل‌ها، آلایندگی کارخانه‌ها، وسایل گرمایشی و دیگر موارد هستیم و از سوی دیگر در شهرهای مرزی کشور شاهد گرد و غباری هستیم که ناشی از عملکرد غلط گذشته در کنترل این آلودگی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه آلودگی هوا به اندازه‌ای شدید است که نیاز به برنامه‌ریزی دقیق دارد، گفت: برای آنکه با آلودگی هوا مقابله کنیم به یک برنامه‌ریزی دقیق با همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط نیاز داریم و اینکه بخواهیم مسئولیت را متوجه یک دستگاه کنیم و تنها از آن دستگاه بازخواست کنیم یا انگشت اتهام را به سوی دستگاه یا فرد به خصوصی دراز کنیم، به هیچ وجه پاسخگو نیست.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه امروزه به آلودگی هوا با رویکرد سیاسی کاری رو به رو می‌شویم گفت: به واقع هیچ کس به دنبال حل ساختاری مشکل آلودگی هوا نیست و تنها از آن معضل به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده می‌شود تا به تسویه حساب‌های سیاسی بپردازند. بنابراین شاهد هستیم که آقایان منتقد به جای ارایه راهکار منطقی و البته اجرایی، به انتقادهایی می‌پردازند که جریان سیاسی مقابل را تخریب کنند.

وی در خصوص همایش علمی – دانشجویی هوای پاک گفت: این قبیل همایش‌های علمی در فضای سیاسی اهمیت فراوانی دارد البته مشروط به آنکه در این همایش تلاش شود راهکارهای عملیاتی برای رفع معضلات زیست محیطی ارایه شود.

تابش گفت: اگر در این همایش هم راستا با عنوانی که دارد، مباحث علمی ارایه شود و اساتید و صاحبنظران در فضای علمی راهکار ارایه دهند، شاهد همایش مثبتی خواهیم بود.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری همایش علمی دانشجویی هوای پاک در دانشگاه گفت: انتظار می‌رود که این همایش فقط مباحث علمی را بررسی کند و پس از آنکه همه جوانب آلودگی هوا مورد بحث قرار گرفت، راهکارهای عملی برای کنترل آن‌ها نیز ارایه شود و پس از آن به دنبال اجرای راهکار‌ها بود.

نماینده اردکان با تاکید بر اینکه باید خودروهای فرسوده از رده خارج شوند گفت: امروزه بخش قابل توجهی از آلودگی هوا ناشی از سوخت ناقص خودروهای فرسوده یا غیر استاندارد است بنابراین باید تکلیف این خودرو‌ها به سرعت روشن شود. از سوی دیگر باید برای استاندارد کردن وسایلی تلاش کرد که از سوخت‌های فسیلی استفاده می‌کنند و برای کاهش آلودگی کارخانه‌ها نیز چاره اندیشی شود.

همایش ملی علمی – دانشجویی هوای پاک توسط جهاد دانشگاهی شهید بهشتی، روز دوشنبه ۱۸ اسفند ماه با حضور معاون وزیر نیرو، معاون سازمان حفاظت محیط زیست و معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، در دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز