خبرگزاری کار ایران

موحدی کرمانی در اجلاس سراسری جبهه پیروان خط امام و رهبری:

جامعتین خود را از مشورت بی‌نیاز نمی‌داند/ جامعتین تنها دو ضلع دارد

asdasd
کد خبر : ۲۵۷۸۲۹

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: جامعتین خود را بی‌نیاز از مشورت نمی‌داند. ما بنا داریم نظرخواهی کنیم، به خصوص از بزرگان و اگر اختلاف نظری وجود دارد، با بحث و گفت‌وگو تا جایی که ممکن است، این اختلاف از بین برود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله موحدی کرمانی در اجلاس سراسری جبهه پیروان خط امام و رهبری که در موسسه فرهنگی موتلفه اسلامی برگزار شد، نسبت به وظایفی که مسئولان و مردم در جامعه اسلامی دارند تاکید کرد: حفظ انقلاب از خود انقلاب مهم‌تر است و این وظیفه مهمی است که بر دوش همه ما قرار دارد و همه در این رابطه باید وظیفه خودشان را بشناسند.

وی درباره وظایف اصلی مسئولان گفت: اولین وظیفه اصلی مسئولان برپایی نماز است که باعث ایجاد فرهنگ دینی در جامعه می‌شود.

موحدی کرمانی تصریح کرد: مسئولان نباید از فرهنگ دینی جامعه غفلت کنند چراکه دشمن روی فرهنگ برنامه‌ریزی کرده است و فرهنگ چیزی نیست که یک مسئول بگوید ما وظیفه نداریم مردم را به زور به بهشت بفرستیم.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز اظهار داشت: همه مسئولان در این راستا وظیفه دارند درهای جهنم را به روی مردم ببنند و درهای بهشت را باز کنند در اینجاست که باید از عظمت قدرت برای این موضوع استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: وظیفه دوم مسئولان رسیدگی به امور اقتصادی کشور است به همین دلیل است که مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری کردند.

موحدی کرمانی‌ گفت: امروز نباید چشم‌مان به دست دشمن باشد، زیرا دشمن خیر ما را نمی‌خواهد و دشمنی اصلی آن با خود اسلام است و این زمینه‌ای است که هیات ایرانی باید به آن توجه کند. خدا را شکر تا به امروز هم توجه کرده است.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز در مورد وظایف مردم گفت: اولین وظیفه مردم در جامعه تبعیت محض از مقام رهبری و ولایت است و باید به آن وفادار باشند و همیشه در صحنه انقلاب حضور داشته باشند.

وی اظهار داشت: ما امروز باید بدانیم از صدر تا ذیل مسئولان در انقلاب اسلامی توسط این مردم انتخاب می‌شوند، بنابراین وظیفه سوم آنها آگاهی و بصیرت برای انتخاب اصلح است.

موحدی کرمانی گفت: ‌شما خواص جامعه در این مسیر بسیار وظیفه دارید و باید مردم را نسبت به این مسائل روشن کنید. شما همیشه به خطرات توجه کنید و فکر دفاع و مقابله با آنها باشید. باید مراقبت کنید تا افراد نالایق تصدی امور را بر دست نگیرند.

او اضافه کرد: این تشکل شما برای همین مسائل تشکیل شده تا اصلح‌ها در صحنه سیاسی جامعه حضور داشته باشند. بنابراین در این مسیر باید مردم را آگاه و بیدار کنید.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: وای به حال کسی که به خاطر هوای نفس و مادیات وارد عرصه انتخابات و سیاست شوند. وای به حال روزی که آن شخص رای بیاورد.

وی درباره همکاری و هماهنگی بین اصول‌گرایان گفت: شما که با یکدیگر اصول‌های مشترکی دارید، باید هماهنگ و همکاری داشته باشید و خلوص بین شما وجود داشته باشد. هر چند ممکن است یکسری اختلافات در سطح بینش و برداشت‌ها حاکم باشد، اما طوری نباشد که کسی که بینش قوی‌تر دارد، ضعیف‌تر را طرد کند؛ زیرا مومنان همه بصیرت یکسان ندارند و بین آنها اختلافاتی وجود دارد.

موحدی کرمانی درباره اصول اصلی اصول‌گرایی نیز گفت: اصولگرایی دارای 4 اصول اصلی اسلام، قبول جمهوری اسلامی و قانون اساسی، قبول امام و رهنمودهای آن و اطاعت از رهبری است و هر کسی که این اصول را قبول داشته باشد، جزو اصول‌گرایان محسوب می‌شود.

وی افزود: اصول‌گرایی همچنین دارای شاخص‌هایی از جمله دفاع از ارزش‌های انقلاب، پایبندی به انقلاب،‌التزام عملی به ولایت فقیه، قبول فصل الخطاب بودن رهبری در اختلافات، احترام به روحانیت و مرجعیت هستند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز درباره احترام به مرجعیت و روحانیت با اشاره به صحبت‌های باهنر گفت: ایشان صحبت‌های خوبی را در این مسیر مطرح کردند واعلام کردند که ما جامعتین را قبول داریم. تجربه نشان داده کسانی که با روحانیت بوده‌اند موفق و کسانی که با روحانیت مخالف بودند مانند منافقین بدبخت شده‌اند.

وی گفت: جامعتین خود را بی‌نیاز از مشورت نمی‌داند. ما بنا داریم که نظرخواهی کنیم، به خصوص از بزرگان و اگر اختلاف نظری وجود دارد، با بحث و گفت‌وگو تا آنجا که ممکن است این اختلاف از بین برود و اگر اختلافی باقی ماند ما در این زمینه اتمام حجت کرده باشیم. معتقدیم که جامعتین دو ضلع دارند هر چند به آیت‌الله مصباح ارادات داریم و نظر ایشان هم برای ما مهم است  و با ایشان هم مشورت می‌کنیم.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در ادمه در خصوص شاخص‌های دیگر اصول‌گرایی گفت: ساده‌زیستی، توجه به مستضعفان، توجه به آزادی‌های مشروط، تحکیم مردم‌سالاری، عدالت، التزام و تلاش برای وحدت قوا، دشمن‌شناسی، استقلال و تلاش در جهت وحدت حول محور ولایت در کشور و تلاش در جهت وحدت در جهان اسلام از جمله این شاخص‌ها هستند.

موحدی‌کرمانی درباره مساله تزاحم گفت: تزاحم از جمله مسائلی است که ممکن است در کارهای شما پیش بیاید و شما باید بتوانید اختلاف نظرهایتان را برطرف کنید، زیرا شاید در مسیر انتخابات در مورد اینکه چه کسی در لیست قرار بگیرد و کسانی بیایند، بگویند فلانی اصلح است یا نیست. اما شما باید بتوانید این اختلافات را حل کنید و از تخاصم دوری جویید و تفاهم را مراعات کنید. به دلیل وحدت اگر کسی هم اصلح نبود، مراعات کنید در لیست قرار گیرد و به این مساله توجه کنید.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز