خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در همایش علمی توسعه پایدار و متوازن منطقه ای:

ارتقای امنیت منوط به توسعه پایدار و متوازن در کشور است

asdasd
کد خبر : ۲۵۷۵۷۵

وزیر کشور تاکید کرد: اکنون در بحث تحریم‌ها و در مسیر انرژی هسته‌ای قرار داریم که به توافق نزدیک می‌شویم. همه کشور‌ها از حاصل شدن توافق ایران و آمریکا در مذاکرات هسته‌ای خوشحال می‌شوند به غیر از اسرائیل که غاصب بوده وهمیشه در تاریخ نشان داده است که حیاتش در دیگران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمانی فضلی امروز با شرکت در اختتامیه همایش علمی توسعه پایدار ومتوازن منطقه‌ای ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) گفت: در گزارشی که از این جلسه به من ارائه دادند می‌توان متوجه شد که بسیاری از جنبه‌ها هم از لحاظ تجربی و هم از لحاظ اجرایی مد نظر قرار گرفته است و این موضوعی بوده که برای ما دارای اهمیت است. ما باید در مسئله اجرایی حتما به عنوان ضرورت توقف اساسی داشته باشیم تا بتوانیم گامهای بعدی را با توان بیشتری برداریم بنابراین هر چه درک بیشتری از این موضوعات داشته باشیم این مسیر با هم افزایی بهتری پیش خواهد رفت.

رئیس همایش علمی توسعه پایدار و متوازن منطقه‌ای اذعان داشت: شک ندارم که همه ما می‌خواهیم توسعه پایدار و متوازن در کشور‌ اتفاق بیفتد زیرا با این موضوع هم می‌توانیم از لحاظ امنیتی و هم از لحاظ های دیگر ارتقا پیدا کنیم. همه این‌ها نشان می‌دهد که توسعه پایدار امری قطعی و جمعی است. ما باید بدانیم در مسیری هستیم که قبولاندن این روش به کسانی که با تفکر خاصی هستند و یا در معرض چنین روشهایی قرار می‌گیرند مقداری مشکل است. نباید مانند بسیاری از کارهایی که در آن حرف و برنامه حتی بسیار خوبی مطرح بوده است اما دراجرا مشکل داشته ،در این برنامه هم برای اجرا دچار مشکل شویم.

وی ادامه داد: این موضوع باید در دانشگاه‌ها اجرایی و بحث شود و اینکه در دولت نیز باید به همگرایی برسیم اما بهتر است بدانیم مجموعه قوانین، نهاد‌ها و سازمان‌ها به گونه‌ای شکل گرفته که خروجی آن این است و قطعا به صورت نهادینه به گونه‌ای عمل می‌کند که تکان دادن آن‌ها تدبیر بسیار بالایی می‌خواهد.

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: باید از تمام کار‌شناسان چه مخالف وچه موافق استقبال کنیم زیرا نظرات آن‌ها در اجرا مشکلات کمتری را سد راه ما قرار خواهد داد.

وزیر کشور بیان کرد: دراین یکسالی که فرصت داریم تا برنامه ششم مجلس بیاید باید در حوزه عملی و تجربی یک سند راهبردی همه جانبه تهیه کنیم که این سند به همه نیاز‌ها و انتقاد‌ها پاسخ عملی، عقلی و محکم بدهد تا چیزی در اذهان باقی نماند.

رئیس این پژوهش ادامه داد: ما یک سند عملی اجرایی خوب نیاز داریم و باید این روش انتقال واجرایی مفید را در یک برنامه عملیاتی بنویسیم.

وزیر کشور با اشاره به روند مثبت مذاکرات گفت: اکنون در بحث تحریم‌ها و در مسیر انرژی هسته‌ای قرار داریم که به توافق نزدیک می‌شویم. همه کشور‌ها از حاصل شدن توافق ایران و آمریکا در مذاکرات هسته‌ای خوشحال می‌شوند به غیر از اسرائیل که غاصب بوده است. رژیمی که بالا‌ترین حمایت را از تروریست‌ها دارد اما باقی کشور‌ها از توافق و روند خوب مذاکرات خوشحال هستند و اگر ما این مسیر را با برنامه ریزی پیش ببریم.

وی گفت: در هر دو صورت یعنی چه توافق حاصل شودوچه توافقی صورت نگیرد ما باید از ظرفیت و پتانسیل‌هایمان استفاده کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز