خبرگزاری کار ایران

ولایتی در جمع خبرنگاران:

باید از اظهاراتی که به مذاکرات آسیب می‌رساند٬ خودداری کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۸۰۴

در آمریکا هم نسبت به مذاکرات نظرات متفاوتی وجود دارد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: صحبت‌های شرمن درباره ادامه تحریم‌ها علیه ایران برای افکار عمومی افراطی آمریکاست. این نشان می‌دهد که در آمریکا نیز نسبت به مذاکرات نظرهای متفاوتی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبر ولایتی بعد از دیدار با وزیر امور خارجه ایتالیا در جمع خبرنگاران درباره این دیدار گفت: سفر وزیر امور خارجه ایتالیا به ایران سفر بسیار موفقی بود و ایشان با مسئولان مختلف ایران درباره مسائل گوناگون دیدار و گفت‌وگو کردند.

وی ادامه داد: امروز شاهد هستیم که ایتالیا برای شروع دوباره روابط خود با ایران و ایران با اروپا پیش‌قدم شده‌اند که این اولویت نشان از آن است که ایران و ایتالیا دارای روابط تاریخی و مناسبات جغرافیایی و منطقه‌ای هستند.

ولایتی تصریح کرد: همانطور که ایشان تاکید کردند ما در این جلسه درباره مسائل گوناگون منطقه‌ای و بین‌المللی صحبت کردیم و مسائل حساس و بحران‌های منطقه از جمله سوریه را  مورد بررسی قرار دادیم که در آن ما نقطه نظرات مشترکی داریم.

وی گفت: پیشنهادی نیز در راستای همکاری‌ بین مراکز پژوهشی ایتالیا و ایران و مرکز مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح شد که امیدواریم زمینه همکاری‌های فرهنگی٬ صنعتی و آموزشی را بین دو کشور فراهم آوریم.

رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: در این گفت‌و‌گو ما مسائل هسته‌ای را نیز مورد بررسی قرار دادیم که همه کشورها می‌دانند ایران در چارچوب مقررات بین‌المللی حرکت می‌کند و امروز نیز در این مذاکرات به دنبال این هستیم که بتوانیم در دفاع از حق خود به یک نتیجه مشترک برسیم.

ولایتی اضافه کرد: ما برای سفر وزیر امور خارجه ایتالیا به تهران ارزش بسیاری قائلیم و امیدواریم این سفر بتواند مقدمه‌ای برای از سرگیری و گسترش بیشتر روابط این کشور باشد٬ زیرا ما امروز درگیر مسائل حساس منطقه‌ای هستیم که وزیر امور خارجه ایتالیا هم از نقش مثبت و سازنده ایران در عراق بسیار تشکر کردند.

ولایتی گفت: یک بار دیگر از اینجا از همه عزیزان و هیات ایتالیایی تشکر می‌کنم.

ولایتی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه امروز که پرونده هسته‌ای در جریان است اگر به توافق دست پیدا کنیم٬ آیا شاهد خواهیم بود که روابط ایران و امریکا هم مثبت شود و اگر دست پیدا نکنیم واکنش ایران چیست٬ بیان کرد:  وزیر امور خارجه ایتالیا به نکته بسیار خوبی اشاره کرد. امروز که مذاکرات در مقطع بسیار حساسی در حال پیگیری است٬ ما باید از صحبت‌های آسیب‌رساننده به مذاکرات خودداری کنیم.

وی گفت: امروز مذاکرات در حال پیگیری است  و تاکنون هم امیدواری‌ها حاصل شده است. اصلا ایران به دلیل اینکه به دنبال راه حل مثبت است٬ وارد این مذاکرات شده است وگرنه مذکرات چه سودی خواهد داشت. ایران در چارچوب مقررات بین‌المللی و NPT فعالیت هسته‌ای خود را پیش می‌برد و سعی کرده است به اتهاماتی که در این رابطه زده می‌شود٬ پاسخ دهد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: درباره مسائل بعدی مذاکرات بعدا صحبت می‌کنیم و امروز تنها درباره مسائل هسته‌ای حرف می‌زنیم.

علی اکبر ولایتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه امروز شرمن صحبتی از تحریم‌های دوباره علیه ایران مطرح کرده است٬ گفت: صحبت‌های شرمن در این باره برای افکار عمومی افراطی امریکاست. این نشان می‌دهد که در امریکا نیز نسبت به موضوعات نظرهای متفاوتی وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز