خبرگزاری کار ایران

رئیس قوه قضاییه:

سبک زندگی ما قرآنی نیست/باید بحث‌های فرهنگی را جدی بگیریم

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۶۶۷

برای اینکه یک جامعه سالم داشته باشیم ما نیازمندیم بحث‌های فرهنگی را جدی بگیریم زیرا پاره‌ای از چالش‌هایی که امروز ما به آنها در همه ابعاد مواجه هستیم ناشی از مشکلات فرهنگی هستند .

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: ما امروز بدانیم و اذعان کنیم که سبک زندگی ما قرآنی نیست. انس با قرآن و در محضر قرآن بودن یکی از واجبات برای نجات پیدا کردن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در مراسم اختتامیه دومین مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان قوه قضاییه گفت: این مسابقات بهانه‌ای است برای رسیدن به ارزش‌ها و این جلسه فرصت خوبی است تا به این سمت حرکت کنیم.

وی ادامه داد: در این سخنرانی می‌خواهم در دو باب اهمیت کارهای فرهنگی در کشور و قوه قضاییه و مسئله قرآن کریم صحبت کنم.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه فرهنگ در همه جا انسان‌ساز است٬ اظهار داشت: ما اگر در جامعه دنبال تعالی، تحصیل، تلاش و... هستیم همه آنها به فرهنگی گره خورده است که به جامعه القا می‌شود. بحث فرهنگ در همه جوامع بحث مهم و با اهمیتی است در جامعه ما که جامعه دینی است فرهنگ ما فرهنگ دینی و قرآنی است و باید مبنا قرار گیرد.

آملی لاریجانی ادامه داد: برای اینکه یک جامعه سالم داشته باشیم ما نیازمندیم بحث‌های فرهنگی را جدی بگیریم زیرا پاره‌ای از چالش‌هایی که امروز ما به آنها در همه ابعاد مواجه هستیم ناشی از مشکلات فرهنگی هستند .

رئیس دستگاه قضا با یادآوری اینکه وقتی خطری و مسئله‌ای برای انسان اتفاق می‌افتد ما باید بدانیم آن موضوعات منعکس‌شونده از طرف فرهنگی است که به ما القا شده است٬ تصریح کرد: ما همیشه بحث سالم بودن غذای جسم تاکید می‌کنیم اما چرا به سالم بودن غذای روح تاکید نکنیم ما نباید ذهنمان را آماده کنیم و به هر نگاهی توجه کنیم و هر صحنه‌ای را ببنیم در این وضعیت چگونه می‌توانیم به تعالی روحی خود بپردازیم.

وی با تاکید بر اینکه در سطح جامعه ما باید به آنچه که تحت عنوان فرهنگ مطرح می‌شود توجه داشته باشیم٬ خاطرنشان کرد: این مسئله بسیار مهم است ما امروز باید بدانیم بحث انقلاب فرهنگی بسیار پر اهمیت است و رهبری نیز همیشه به این موضوع تاکید داشته است.  زیرا که ایشان می‌دانند فرهنگ مستمر بسیار تاثیرگذار است.

رئیس قوه قضائیه اضافه کرد: اصل مسئله فرهنگ به عنوان تصفیه روح انسان و بازخورد آن در جامعه اهمیت بسیاری دارد.

آملی لاریجانی با بیان اینکه درحوزه قوه قضاییه نیز ما به این مسئله به علت حساسیت و خطرهایی که ممکن است وجود داشته باشد بیشتر باید اهمیت دهیم٬ ابراز داشت: هر چه فرصت بیشتر باشد خطرهایی که آن انسان را تهدید می‌کند بیشتر است بنابراین ما باید خودمان را برای بحث فرهنگ آماده کنیم و این کار، کار آسانی نیست.

رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: در قوه قضاییه ما به ابعاد گوناگون فرهنگ از جمله اخلاق و بحث‌های اخلاقی بسیار نیازمندیم زندگی ما باید طوری باشد که قرآن در آن عجین شود.

وی با اشاره به معاونت فرهنگی قوه قضاییه بیان کرد: من تاسیس معاونت فرهنگی در قوه قضاییه را قدم مهمی می‌دانستم که باید تلاش کند بسترهای فرهنگی را در قوه قضاییه ایجاد کند ما نباید این مسئله را هیچ‌گاه کوچک بشماریم.

رئیس قوه قضائیه اضافه کرد: گاهی یک کلمه یک انسان را به حرکت وا می‌دارد بنابراین تذکر در باب امور اخلاقی و دینی اصل خود قرآن است. ما نباید بگوییم این موضوعات تکراری هستند و بیان نکنیم بلکه در جهت ترویج آنها باید همیشه اقدام شود.

آملی لاریجانی با اشاره به توصیه‌های خود به مسئولان عالی قضایی یادآور شد: من همیشه توصیه‌هایی در این باب به همه مدیران استانی داشته‌ام که از اساتید٬ روحانیون و... برای بیدارباش قلوب و تغذیه معارف استفاده کنند. هیچ کسی در زندگی‌اش مستغنی از تذکر نیست زیرا که بالاترین انسان‌ها نیز در معرض لغزش قرار دارند. بنابراین باید مسائل فرهنگی را جدی بگیریم و در شاخص اصلی آن یعنی اخلاق و دین حرکت کنیم.

رئیس دستگاه قضا در بخش دیگری ازسخنان به موضوع قرآن و اهمیت آن اشاره کرد و گفت: ما امروز بدانیم و اذعان کنیم که سبک زندگی ما قرآنی نیست. انس با قرآن و در محضر قرآن بودن یکی از واجبات برای نجات پیدا کردن است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز