خطیب نماز جمعه تهران:
حجاب پرچم زیست عفیفانه است که در تاریخ ایران ریشه عمیق دارد

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: حجاب پرچم زیست عفیفانه است که در تاریخ ایران ریشه عمیق دارد. بی حجابی تحمیلی و اجباری در دوران سیاه ستم شاهی پهلوی ها و بازگشایی در میکده ها و ترویج هرزگی ها و خانه های فساد چیزهایی بود که جامعه ایران را رنج می داد و این یک عارضه منفی و بیماری بود.
به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: حفظ پاکی و نجابت و زیست عفیفانه جامعه اسلامی یکی از جلوههای ویژه مسئولیت مشترک اجتماعی همه مومنان است.
وی ادامه داد: هر فرد مومن باید به گونهای زندگی کند که رفتار، گفتار، کردار و لباس او به عفت اجتماعی آسیب نرساند.
حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به اهمیت موضوع زیست عفیفانه گفت: این مسئله سطحی نیست بلکه حیات طیبه وابسته به زیست عفیفانه است. اگر ما توقع سلامت معنوی و بهداشت اجتماعی داریم، باید روابط انسانها، به ویژه مردان و زنان، بر اساس قواعد عفت و پاکدامنی طراحی و برنامهریزی شود. هرزگی میتواند ریشه خانوادهها را بسوزاند.
وی ادامه داد: مساله زیست عفیفانه یک مساله عادی و سطحی نیست؛ حیات طیبه وابسته به زیست عفیفانه است یعنی اگر در مناسبات اجتماعی توقع سلامت معنوی و بهداشت اجتماعی داشته باشیم، باید روابط انسان ها به ویژه زنان و مردان با یکدیگر براساس قواعد عفت و پاکدامنی طراحی و برنامه ریزی شود وگرنه سیل بیبندوباری هرزگی ریشه خانوادهها را میسوزاند و بنیان خانواده را از جا میکند.
حاج علیاکبری تصریح کرد: اگرچه در این میان، قربانی اصلی زنان و دختران هستند ولی کل جامعه گرفتار آسیبهای اساسی میشود لذا مساله حفظ بهداشت و سلامت اجتماعی یک مسئولیت اجتماعی مشترک بر عهده آحاد مومنین، زنان و مردان و مسئولین جامعه است که باید در این زمینه مراقبت کنند؛ پروردگار متعال در سوره مبارکه نساء، قواعدی درباره مناسبات زنان و مردان و حریمها و حرمتها مقرر میکند.
خطیب نماز جمعه تهران، با اشاره به آیاتی از سوره نسا گفت: در این آیات به طور مفصل بیان شده که اگر غریزه جنسی رها شود، این سگ هار چه بلاهایی سر جامعه آورده و آشفتگیها به وجود میآورد؛ خدای متعال قواعد گوناگونی برای تنظیم مناسبات عفیفانه در جامعه و تنظیم درست خانوادگی و روابط زن و مرد در جامعه بیان میکند.
وی ادامه داد: خداوند میخواهد قواعد یک زندگی سالم، تمیز، پیشبرنده و بالنده را که انسانها در آن به حقیقت انسانی خود دست پیدا کنند و به مقاصد عالی الهی برسند، تبیین کند. این اراده خداست که این سنتها را برای انسانها روشن سازد پس نباید گمان کرد این گفتهها فقط برای ماست بلکه در میان همه امتها، رعایت این سنتها پیشنهاد شده و همه پیامبران الهی آداب زیست عفیفانه و سعادتآفرین را در اختیار انسانها گذاشتهاند. خدا میخواهد شما را پاکیزه سازد، مطهر کند، کموکاستیهایتان را ببخشد.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: این «خط روشن زیست عفیفانه» مسئولیت مشترک امت، امام و مسئولین جامعه است. اگر بخواهند طعم حیات طیبه را بچشند، باید این خط را ادامه دهند. این همان خطی است که همه انبیا الهی در طول تاریخ برافراشتهاند؛ همه پرچم حجاب و عفاف را برافراشته کرده بودند اما درست در نقطه مقابل، داستان دیگری مطرح است.
حاج علیاکبری اضافه کرد: ممکن است که به نظرتان آید این قواعد محدودیت ایجاد میکند چون طبع و نفس انسانی به دنبال رهایی و ولنگاری است اما طبق آیات قرآن، سخن از اراده خداوند است و هدایتی که شامل ما میشود.
وی گفت: انبیا طرفدار زیست عفیفانه بودند و در نقطه مقابل خط روشن زیست عفیفانه، خط سیاه و تاریک شیطانی فعال است که از آغاز تاریخ در برابر اراده الهی و حرکت انبیا فعال بوده و آن، خط طاغوتها، فرعونها و نمرودها است که تا زمان جاهلیت زمان پیامبر(ص) ادامه پیدا می کند که قربانی اصلی جاهلیت زنان و دختران بودند. این خط، همان خط هرزگی، بیبندوباری، بیعفتی و روابط ناسالم است.
وی ادامه داد: حجاب پرچم زیست عفیفانه است که در تاریخ ایران ریشه عمیق دارد. بی حجابی تحمیلی و اجباری در دوران سیاه ستم شاهی پهلوی ها و بازگشایی در میکده ها و ترویج هرزگی ها و خانه های فساد چیزهایی بود که جامعه ایران را رنج می داد و این یک عارضه منفی و بیماری بود. وقتی پرچم انقلاب اسلامی برافراشته شد کسانی که غرق در شهوات بودند و می خواستند ملت را به شهوت گرفتار کنند به زباله دان تاریخ رفتند و هویت زن مسلمان احیا شد و بانوان ما خودشان را پیدا کردند.