خبرگزاری کار ایران

سفیر سابق ایران در لبنان و سوریه:

ربط دادن حادثه دلخراش اخیر به تحریم‌ها اثرات جبران‌ناپذیری دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۵۶۷۴

سفیر سابق ایران در لبنان و سوریه گفت: اینکه یکی از دیپلمات‌های ارشد ما می‌آید این حادثه دلخراش را به تحریم‌ها ربط می‌دهد اثرات جبران‌ناپذیری دارد و وضعیت افت روانی در جامعه را تقویت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا رئوف شیبانی در مراسم بزرگداشت حسین امیرعبداللهیان  گفت: در جنگ سی و سه روز به عنوان سفیر ایران در بیروت با آقای امیرعبدالهیان ارتباطات مستقیم و غیرمستقیم داشتیم. ویژگی‌هایی که از شخصیت امیرعبداللهیان بتوانم بگویم عملگرایی، آرمان‌گرایی و واقع‌گرایی است. اخلاق‌مداری و پرتلاشی را باید از یک طرف مد نظر قرار بدهیم و تاثیر‌گذاری آنها بر هم در این زمانه باید مورد کنکاش قرار گیرد.

وی افزود: تفاوت دیپلماسی نظام جمهوری اسلامی با دیپلماسی سایر کشورها در اخلاق‌مداری است. آقای امیرعبداللهیان دیپلماسی هم‌سنگ با میدان را تجربه و اجرا کرد. به قدرت توان دفاع ملی کشور ایمان داشت. آقای امیرعبداللهیان توجه به مطالبات رهبری را یکی از لازمه‌های کار می‌دانست و به آن ایمان داشت. ما در بخش‌های اقتصاد و بخش‌های دیگر مشکل داریم و اگر سیاست‌ها و ایمان به اندیشه‌های رهبر انقلاب آمیخته شود، تجربه عملیات وعده صادق به دست می‌آید و چه خوب است سایر حوزه‌ها از ایمان و اندیشه رهبر انقلاب استفاده کنند. 

سفیر سابق ایران در لبنان و سوریه گفت: جبهه مقاومت امروز در مسیر اوج‌گیری و رسیدن به قله است. رویکرد و رفتار امیرعبداللهیان می‌تواند مورد مطالعه و الگو قرار بگیرد. اینکه یکی از دیپلمات‌های ارشد ما می‌آید این حادثه دلخراش را به تحریم‌ها ربط می‌دهد اثرات جبران‌ناپذیری دارد و وضعیت افت روانی در جامعه را تقویت می‌کند. دیپلمات مقاومت باید از کلماتی استفاده کند تا ظرفیت روانی جامعه را تقویت کند.

وی تاکید کرد: اگر در اظهارات وزیر امور خارجه  تزلزل باشد دشمن می‌گوید این صحبت‌ها هیچ تاثیری ندارد و پوچ است. اما وزیر امورخارجه فقید را به عنوان وزیر مقاومت می‌شناسیم که قبل از عملیات وعده صادق در مجامع بین‌المللی گفت ما اسرائیل را می‌زنیم. آقای امیرعبدالهیان برنامه‌های اسرائیل را در جهت توطئه نقش برآب می‌کرد. ما نیرویی توانمند و شخصیت بسیار بالایی را از دست دادیم و جمهوری اسلامی فراز و نشیب‌های گوناگونی دیده و خلا‌هایی که از اول انقلاب بوده را پر کرده و این خلاها هم پر خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز