خبرگزاری کار ایران

معاون اول قوه قضاییه با رئیس شورای عالی قضایی عراق دیدار کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۵۶۶۱

معاون اول قوه قضاییه به همراه تعدادی از مسئولان قضایی با رئیس شورای عالی قضایی عراق و هیئت همراه که به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی به کشور سفر کرده‌اند، دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه به همراه محمدرضا صارمی رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه و کاظم غریب‌آبادی معاون بین الملل قوه قضاییه امروز شنبه ۵ خرداد ماه ۱۴۰۳ با فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی عراق و هیئت همراه دیدار کردند.

در این دیدار که با هدف توسعه و تعمیق همکاری‌های حقوقی و قضایی میان ۲ کشور انجام شود، موضوعات مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی در این دیدار ضمن تشکر و قدردانی از حضور هیئت عراقی اظهار کرد: از ابراز لطف، محبت و همدردی که به دلیل سانحه سقوط بالگرد با ملت ایران داشتید کمال قدردانی و تشکر را دارم امیدوارم که این اتحاد سبب پیوستگی، همبستگی میان مسلمانان شود تا بتوانیم از طریق این اتحاد کار بزرگی را برای دنیای اسلام انجام دهیم.

وی افزود: دنیای امروز بیش از گذشته نیاز به این همبستگی دارد در مقابل این ظلم و جنایتی که اسرائیل در مورد مردم و مسلمان‌ها دارد به این اتحاد نیاز داریم تا در مقابل دشمن صف آرایی داشته باشیم و از حقوق ملت و حقوق مردم غزه دفاع کنیم.

فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی عراق در این دیدار اظهار کرد: از سوی خود و اعضای هیئت عراقی مراتب تسلیت خود را به ملت، دولت و رهبری ایران و به طور ویژه به قوه قضاییه ابراز می‌دارم. به علت پیوند دوستی که میان ما و شهید ابراهیم رئیسی برقرار بود اندوه ما برای فقدان ایشان مضاعف و دوچندان است.

وی افزود: حادثه شهادت رئیس جمهور و همراهانش هم مانند صاعقه‌ای بر جان و دل ما فرود آمد، ولی اعتراضی به قضا و قدر خداوند نمی‌توانم کنیم انشالله ایشان و همراهانش نیز به سایر شهدا و بزرگانی که در راه حق شهید شدند ملحق شوند.

رئیس شورای عالی قضایی عراق گفت: وظیفه ما بود که در جمهوری اسلامی ایران حضور پیدا کنیم، همدرد شما و شریک رنج و غم شما هستیم در این ماتمی که پیش آمده است خود را نیز صاحب عزا می‌دانیم.

وی ادامه داد: قضات بغداد نیز در این هیئت حضور دارند آن‌ها نیز آمادگی دارند که میزبان شما در کاظمین باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز