خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر امور خارجه:

شهید امیرعبداللهیان تا ثانیه آخر بر نگه‌داشتن حرمت افراد تاکید داشت

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۵۶۱۶

معاون وزیر امور خارجه گفت: خیلی مهم است که آقای امیرعبدالهیان تا روز آخر نسبت به تدریس در دانشگاه مطالعات دقیقی داشتند و قرار بود در جلسه دوشنبه موضوعی را برای دانشجویان تدریس کنند و این نکته مهمی است که با وجود درگیری‌ها و مسئولیت وزارت خارجه برای شاگردان خود وقت مطالعاتی داشتند و تا ثانیه آخر بر نگه‌داشتن حرمت افراد تاکید داشتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم بزرگداشت مرحوم شهید حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه ظهر امروز با حضور جمعی از اساتید دانشکده مطالعات روابط بین‌الملل با حضور شیخ‌الاسلامی معاون وزیر امور خارجه، ابراهیم محمد الدیلمی سفیر یمن در ایران، محمدرضا باقری معاون سابق عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه، حجت‌الاسلام امرودی مشاور فرهنگی وزیر امور خارجه، رئوف شیبانی سفیر سابق ایران در سوریه، تونس و لبنان و دهشیری رئیس دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه برگزار شد.

شیخ‌الاسلامی معاون وزیر امور خارجه در این مراسم گفت: سابقه آشنایی ما با آقای امیرعبدالهیان به دانشکده روابط بین‌الملل برمی‌گردد. بدون آنکه قصد اغراق داشته باشم آقای امیرعبداللهیان چند ویژگی مهمی داشت که در کمتر کسی این ویژگی‌ها جمع می‌شود، توجه به این نکات مهم است.

وی افزود: اولا در مسئولیتی قرار گرفت که دانش آن کار را داشت و در مکان آکادمیک روابط بین‌الملل درس خوانده بود و بلد بود. اثر این دانش در حوزه تصمیم‌گیری کاملا مشهود است. به ما گوشزد می‌کردند باید خوب بخوانید و دانش این موضوع را داشته باشید.

معاون وزیر خارجه فقید با بیان اینکه آقای امیرعبداللهیان واقعا به معنای کلمه مدیر بود، یادآور شد: ایشان چند ویژگی مهم داشت. یکی آنکه دریادل بود یعنی ظرفیت وجودی ایشان بالا بود و خیلی مشهود بود که شخصیت با ظرفیتی است. من در این دو سال و نیم ندیدم که به هیجان آمده باشد و تصمیمات واکنشی و عاطفی گرفته باشد و دلیل آن متانت و دریادلی ایشان بود.

شیخ‌الاسلامی عنوان کرد: نکته دیگر هماهنگ‌ کردن گروه‌ها و جریانات مختلف بود. هماهنگی دستگاه‌های دخیل در سیاست خارجی را به خوبی ایفا کردند. من صرفا در حوزه سیاست خارجی با موضوع میدان و دیپلماسی موافق نیستم و دستگاه‌های دیگری هم در این هماهنگی‌ها دخیل بودند. بعد دیگر مدیریت ایشان استفاده از ظرفیت همه جریانات بود. ایشان از همه جریانات و مسئولان سابق وزارت امور خارجه استفاده می‌کرد. به طور مستقیم از مقامات و کارشناسان وزارت امور خارجه و از مشورت‌های آنان استفاده می‌کردند.

وی گفت: در تمامی جلسات شورای معاونین پیشنهادات و مشورت‌ها را بررسی می‌کردند. آقای امیرعبدالهیان در حوزه منطقه خاورمیانه کارشناس بود. همه دیپلمات‌ها ایشان را می‌شناختند و پله پله از ظریق کارشناسی به اینجا رسید و تصمیمات خود را با استفاده از مشورت‌ها انجام می‌داد. به نظرم خیلی مهم است که آقای امیرعبدالهیان تا روز آخر نسبت به تدریس در دانشگاه مطالعات دقیقی داشتند و قرار بود در جلسه دوشنبه موضوعی را برای دانشجویان تدریس کنند و این نکته مهمی است که با وجود درگیری‌ها و مسئولیت وزارت خارجه برای شاگردان خود وقت مطالعاتی داشتند و تا ثانیه آخر بر نگه‌داشتن حرمت افراد تاکید داشتند. مهم‌ترین نقطه کارنامه آقای امیرعبدالهیان سیاست همسایگی و دیپلماسی مقاومت بود که لازم است بحث‌های مفصلی برای ارزیابی این اقدامات صورت بگیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز