خبرگزاری کار ایران

جوکار در گفت‌وگو با ایلنا:

به قالیباف گفتیم تشکیل سازمان ملی مهاجرت در دستور کار مجلس یازدهم قرار گیرد، اما نشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۳۸۵

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت:به رئیس مجلس گفتیم بررسی تشکیل سازمان ملی مهاجرت در دستور کار قرار گیرد؛ اما قرار نگرفت. حتی بحث کفالت را مطرح کردیم که یک ایرانی کفیل شود و مسئولیت های اجتماعی، آموزشی و امنیتی را فرد را بر عهده بگیرد و فرد در اینجا راحت کارش را انجام دهد اما بررسی نشد که انشاالله مجلس آینده در مورد آن تصمیم بگیرد.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره انتقاداتی که نسبت به ساماندهی اتباع بیگانه در کشور وجود دارد و آخرین وضعیت سازمان ملی مهاجرت گفت: سازمان ملی مهاجرت یکی از سازمان‌هایی است که بسیاری از دستگاه‌ها روی آن حرف دارند و ذی نفع هستند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور عنوان کرد: ذی نفعی این دستگاه‌ها موجب می ‌شود ورود پیدا کنند لذا دولت و وزارت کشور با آن چیزی که به مجلس آمد موافق بودند؛ نظر همه را گرفتیم و نهایتاً به صحن آمد اما با رایزنی‌هایی که شد آن را مطرح نکردند .

وی یادآور شد: درباره کلیاتش (سازمان ملی مهاجرت) یک چیزی در برنامه هفتم آوردند و تصویب کردند اما آن کفایت نمی‌کند زیرا ما اعتقاد داریم چارچوب کار، ساختار و شورای راهبری همه این‌ها باید در قانون مشخص شود، یعنی یک کاری که قانون‌مند و پاسخگو باشد و نظرات همه نهادها و دستگاه ها را برآورده کند.

این نماینده مجلس با اشاره به این که ما با رئیس مجلس صحبت کردیم که بررسی تشکیل سازمان ملی مهاجرت در همین مجلس در دستور کار قرار گیرد و تصویب شود، اظهار داشت: این اتفاق نیفتاد و در دستور کار نیامد. دولت لایحه داد خود مجلس هم طرح ساماندهی را داشت و ما این دو را ادغام کردیم دولت هم موافق کرد اما نمی‌دانم علتش چه بود که متاسفانه در دستور کار قرار نگرفت.

وی درباره این‌که افکار عمومی مطرح می‌کند چرا درباره حضور اتباع بیگانه در کشور ضعف نظارتی وجود دارد، گفت: اتباع خارجی برای کار، تحصیل، سرمایه گذاری و امورات مختلف به کشور ما می‌آیند اماً یقینا باید شناسنامه و هویتی داشته باشند و در سامانه‌ای ثبت شوند. حتی بحث کفالت را مطرح کردیم که یک ایرانی کفیل شود و مسئولیت های اجتماعی، آموزشی و امنیتی را فرد را بر عهده بگیرد و فرد در اینجا راحت کارش را انجام دهد اما بررسی نشد که انشاالله مجلس آینده در مورد آن تصمیم بگیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز