خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای نگهبان:

سرعت شمارش و اعلام نتیجه از گذشته بیشتر خواهد بود/ صندوق أخذ رأی به دلیل مسائل امنیتی به هیچ جا وصل نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۰۸۸

سخنگوی شورای نگهبان گفت: سرعت شمارش و اعلام نتیجه از گذشته بیشتر خواهد بود، ضمن اینکه در صندوق های الکترونیکی سرعت عمل بیشتر خواهد بود و آرا ذخیره شده در صندوق در پایان رأی گیری شمارش خواهد شد.

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در جمع خبرنگاران درخصوص روند برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: از همان ساعات آغازین ۸ صبح فرآیند اخذ رأی در ۲۲ حوزه انتخابیه در ۱۵ استان و ۴۷ شهرستان آغاز شد و هم‌اکنون نیز ادامه دارد و تاکنون مشکل خاصی وجود نداشته است.

وی ادامه داد: تا این لحظه موارد و تخلفات خاصی وجود نداشت و اندک مواردی که اتفاق افتاد یا وجود داشت از طریق سامانه مردم ناظر به شما گزارش شده و با پیگیری همکاران برطرف شد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان خاطرنشان کرد: مجدداً خدمت مردم عزیز تاکید دارم که حضور در شعب اخذ رأی را به ساعات پایانی موکول نکنند و در زمان مناسب درصندوق های رأی حضور بعمل آورند.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون امکان تمدید انتخابات اظهار داشت: امکان تمدید انتخابات وجود دارد، در جایی که تقاضا وجود داشته باشد این اتفاق ممکن است رخ دهد اما با توجه به الکترونیکی شدن رأی گیری و اینکه صندوق های الکترونیکی نسبت به رأی گیری دستی با سرعت بهتری انجام شده و در حال انجام است.

طحان نظیف درخصوص شمارش آرا و نتایج ابراز داشت: سرعت شمارش و اعلام نتیجه از گذشته بیشتر خواهد بود، ضمن اینکه در صندوق های الکترونیکی سرعت عمل بیشتر خواهد بود و آرا ذخیره شده در صندوق در پایان رأی گیری شمارش خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: نکته قابل توجه این است که احراز هویت به صورت برخط آنلاین است اما خود صندوق أخذ رأی به دلیل رعایت مسایل امنیتی و دغدغه هایی که داشتیم به هیچ جا وصل نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز