خبرگزاری کار ایران

حاجی بابایی:

هیچ یک از بودجه های استانی ریالی افزوده و کاهش پیدا نکرده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۶۴۳

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس گفت: ما در بودجه درآمدی استانی دست نبرده ایم حتی در مصارف استانی نیز هیچ ورودی نکردیم. هیچ یک از بودجه های استانی ریالی افزوده و کاهش پیدا نکرده است.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا حاجی بابایی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تشریح بخش درآمدی جدول ۵ بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، گفت: با توجه به پیچیدگی هایی که لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ داشت اما سعی شد که این بودجه با همکاری و همراهی دولت کمترین تغییرات را چه در مرحله اول و چه در مرحله دوم داشته باشد.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مرحله دوم روز جمعه ساعت ۸ صبح همه جداول با شفافیت و دقت تقدیم هیات رئیسه کردیم. در جدول ۵ که بحث درآمدها مطرح است ما در این رابطه که پیشنهاد دولت ۱۴۸۵ همت بود هیچگونه اضافه ای بر مالیات ها انجام ندادیم. تنها کاری که ما انجام دادیم ۱۰۰ همت در مرحله اول سقف مالیات ها را بالا بردیم اما مالیات ها را افزایش ندادیم. هر واحد مالیات بر ارزش افزوده ۷۵ همت است. دولت ۶ واحد مالیات بر ارزش افزوده که ۴۵۰ همت می شود در لایحه ۳۸۵ همت پیشنهاد داده است. ما در محاسبه ۶۵ همت آن را درست کردیم.

وی اضافه کرد: در دیگر مصوبه سقف مالیات ها را تا ۵۰۰ میلیارد تومان برای مناطق کاهش دادیم که قسمتی از آن را در صحن تصحیح خواهیم کرد. پس مجلس شورای اسلامی مالیات ها را افزایش نداده است بلکه عین لایحه را مصوب کرده است اما در کمیسیون تلفیق حدود هزار میلیارد تومان از درآمدها به درآمدهای استانی برمی گردد که در این خصوص برخی از این استان ها نسبت به این موضوع اعتراض کردند.

حاجی بابایی افزود: البته برخی از نمایندگان استان ها نسبت به این وضعیت اعتراضاتی داشتند و جدولی را در این خصوص آوردند و ما آن جدول را بارگذاری کردیم. در بسیاری از استان ها به صورت کلان مالیات ها کاهش پیدا نکرد اما آن استان هایی که مشکل داشتند به آن میزانی که استدلال هایشان درست بود آن استان ها را کاهش دادند که این جدول ۵ گزارش تصحیح شده آن است.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس بیان کرد: ما در بودجه درآمدی استانی دست نبرده ایم حتی در مصارف استانی نیز هیچ ورودی نکردیم فقط ۴ ردیف داریم که بودجه های ملی را استانی کرده و به استان ها اضافه کردیم. هیچ یک از بودجه های استانی ریالی افزوده و کاهش پیدا نکرده است.

وی ادامه داد: پس ما ۴ ردیف توازن یک، که مربوط به بحثی است که نمایندگان پیگیری می کردند، بحث توازن ۲ که مناطق محروم بود و کمک های فنی و اعتباری که بین استان ها توزیع شد و دیگری کمک به نیروهای جهادی بود.

حاجی بابایی اظهار کرد: دولت ۷۵ همت خلاف مصوبه قبلی ما می خواست که اوراق بفروشد که در بودجه ۲۵۴ همت فروش اوراق پیش بینی شده بود که اگر ۷۵ همت به آن اضافه شود به ۳۲۰ همت می رسد. ۱۳۵ همت در کنار ۳۰ همت نیز وجود دارد که باید انجام دهد که مجموعا ۴۸۰ همت می شود که خلاف قانون بود و این میزان فروش اوراق بدنه پولی کشور را به شدت تضعیف می کند که ما این بخش ۷۵ همت را برداشته و مالیات ها را افزایش ندادیم که در کنار آن ۶۵ همت مربوط به مالیات بر ارزش افزوده جبران می کند و ۱۱ همت نیز از محل افزایش نیز به آن اضافه می شود.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس گفت: ما تغییر در هیچ ردیفی صورت ندادیم و ردیف هایی که در مالیات وجود دارد بدون هیچ تغییری آمده البته ۳ ردیف مربوط به مالیات بر ارزش افزوده بود که محاسبه آن را درست کردیم و این جدول ۵ صددرصد همان لایحه دولت است و در کمیسیون هیچ تغییری بر روی آن اعمال نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز