خبرگزاری کار ایران

یزدیخواه در نطق میان دستور:

در دولت هیچ کس مسئولیت بازار ارز را بر عهده نمی گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۷۳۷

نماینده مردم تهران در مجلس خواستار مسئولیت‌پذیری دولت برای کنترل بازار ارز شد و گفت: هیچ کس در دولت مسئولیت بازار ارز را بر عهده نمی گیرد و وضعیت نظام برنامه ریزی کشور مسئول ساماندهی دخل و خرج است نیز مشخص نیست.

به گزارش ایلنا، سیدعلی یزدیخواه در جلسه علنی صبح امروز(دوشنبه، ۲۰ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تسلیت شهادت سرلشگر شهید زاهدی و همرزمان وی و گرامیداشت سالروز شهادت سید اهل قلم، شهید آوینی گفت: امیدوارم قدردان مردمی که مجددا اینجانب را به عنوان نماینده خود در شهر تهران انتخاب کردند، تشکر کنم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از مشکلات مردم به موضوع نوسانات بازار ارز، سهام در بورس و کالاهای اساسی اشاره و عنوان کرد: آقای فرزین رئیس بانک مرکزی در مصاحبه اخیر خود گفت که بنده مسئول کنترل بازار آزاد ارز نیستم.

وی در ادامه تأکید کرد: آقای رئیس جمهور و آقای مخبر؛ مسئول بازار ارز چه کسی است و چه کسی باید این بازار را کنترل کند. اگر مازاد بازار ارز آزاد بر معیشت و سفره مردم سایه می افکند، در دولت چه کسی مسئول آن است؟ آیا وزیر اقتصاد، معاون اول و یا شخص رئیس جمهور مسئول است؟ مطالبه مردم را چگونه پاسخ دهیم؟ گلایه های آنها در راستای سقوط ارزش سهام و تغییرات پیوسته در بازار ارز و کالا را چه کسی پاسخ می دهد؟

یزدیخواه با اشاره به وضعیت نظام برنامه ریزی کشور که مسئول ساماندهی دخل و خرج کشور است، عنوان کرد: دستگاه های اجرایی باید پیگیر اجرای قوانین باشند. معمولا کارمندان دولت از دولت، در ماه ها یا سنوات گذشته مطالباتی دارند آنها به ویژه فرهنگیان به وظایف ذاتی و یا مأموریت های ویژه رفته اند اما هنوز مطالباتشان پرداخت نشده است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: امروز بیستم فروردین ماه بوده و معلمانی که در خرداد ماه سال گذشته به درخواست آموزش و پرورش به حوزه های تصحیح اوراق رفته و کار انجام داده اند هنوز حق الزحمه خود را دریافت نکرده اند و این موضوع برای ماه شهریور نیز تکرار شده است.

وی افزود: آموزگاران شرکتی، حجمی، قراردادی از مهرماه تا اسفند کار کرده اند اما هنوز بیمه و حقوق آنها پرداخت نشده که مشخص نیست چه کسی پاسخگو است. با نامه نگاری های صورت گرفته قول داده بودند این مطالبات را پیش از عید به ویژه برای قشر آموزگاران پرداخت کنند که همه درآمد آنها از این حوزه است اما این اتفاق نیفتاده است.

یزدیخواه همچنین با بیان اینکه طبق حکم قانون برنامه هفتم توسعه باید حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری با شاغلین متناسب سازی شود، گفت: در حال سپری شدن روزهای پایانی فروردین ماه هستیم اما هنوز آیین نامه این قانون ابلاغ نشده است. افزایش حقوقی که می خواهیم بدهیم هم با کاهش قدرت پول ملی آب شده و کوچک تر می شود؛ از این رو درخواست دارم مسئولان اگر قانون لازم الاجرا است، به اجرای آن اهتمام داشته باشند و در بحث متناسب سازی، پیش بینی بودجه های مورد نیاز را که به عمل آمده و به تصویب مجلس رسیده را به مرحله اجرا درآورند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در پایان در خصوص ساماندهی بازار گوشت و مواد پروتئینی، خاطرنشان کرد: طبق اخبار واصله و گزارش کارشناسان، اگر دام زنده از خارج وارد شده، در داخل ذبح و عرضه مستقیم شود، گوشت قرمز قیمت پایین تری خواهد داشت تا در داخل تولید شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز