خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع در دیدار با همتای ارمنستانی:

معماری امنیت منطقه باید در خود منطقه طراحی شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۸۵۶

وزیر دفاع ارمنستان با حضور در ستاد وزارت دفاع در تهران با وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیر محمدرضا آشتیانی در این دیدار با بیان اینکه موضوع تقویت روابط با کلیه همسایگان جزء اصول سیاست خارجی دولت جمهوری اسلامی ایران است، افزود: کشور ارمنستان از اهمیت ویژه‌ای در روابط همسایگی برخوردار است و روابط دو کشور در حوزه های مختلف از بدو استقلال ارمنستان، همواره روند رو به رشدی داشته است.

وزیر دفاع حمایت از صلح جامع و پایدار در منطقه را از مواضع جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: موضع قاطع جمهوری اسلامی ایران حمایت از تمامیت ارضی کشورهای منطقه و حق حاکمیت آنها بر تمام قلمرو خود و تغییر نکردن مرزهای شناخته‌شده بین‌المللی است و درخصوص منطقه قفقاز نیز بر این سیاست پایبند هستیم و از مذاکره مستقیم، صلح پایدار و ارتباط مستقیم دو همسایه آذربایجان و ارمنستان پشتیبانی می‌کنیم و این امر را زمینه‌ساز پیشرفت و توسعه منطقه قفقاز می‌دانیم.

آشتیانی ادامه داد: در مورد امنیت منطقه، معتقدیم معماری امنیت منطقه باید در خود منطقه طراحی شود و بنابراین هر رویکردی که توسط کشورهای منطقه برخلاف این سیاست اتخاذ شود، به هیچ عنوان مورد پذیرش نیست.

وزیر دفاع با تاکید بر امنیت درون منطقه‌ای و سازوکارهای منطقه‌ای امنیت تصریح کرد: جستجوی امنیت در خارج از منطقه نتیجه معکوس دارد و منطقه را به محل منازعه قدرت‌ها تبدیل و امنیت و ثبات در منطقه را دچار چالش‌های بیشتر می‌کند، بنابراین نباید اجازه دهیم منطقه قفقاز به زمین رقابت دیگران تبدیل شود زیرا در این صورت ثبات و امنیت تک‌تک کشورها به مخاطره می‌افتد.

وزیر دفاع ارمنستان در این دیدار با بیان اینکه دوستی دو کشور تاریخی و چند هزار ساله است، افزود: برای ما بسیار مهم است که هر دو کشور در قبال ثبات در منطقه دیدگاه مشابه دارند و باید با نگاه به تحولات و امنیت منطقه‌ای برای نزدیکی بیشتر روابط دوجانبه تلاش کنیم و در این مسیر با نظر جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تقویت صلح و گسترش روابط دوستانه دو کشور آذربایجان و ارمنستان هم نظر هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز