خبرگزاری کار ایران

امیر آشتیانی:

ایران آماده انجام گفت‌وگوهای مشترک دفاعی و امنیتی با عربستان است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۴۰۵

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دیدار سفیر عربستان سعودی در تهران تاکید کرد: ایران آماده انجام گفت‌وگوهای مشترک دفاعی و امنیتی با عربستان است.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در دیدار سفیر عربستان سعودی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی به عنوان دو کشور مسلمان و دو بازیگر مهم در منطقه، در امنیت و ثبات منطقه موثرند، گفت: در چارچوب سیاست خارجی دولت جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط و تعامل سازنده با کشورهای منطقه، مورد تاکید قرار دارد.

وزیر دفاع ضمن محکوم کردن نسل کشی و ارتکاب جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه اظهار داشت: مسئله اول جهان اسلام و همه دنیا موضوع فلسطین است که لازم است کشورهای مسلمان به ویژه کشورهای مهم منطقه به عنوان وظیفه شرعی و انسانی در این خصوص قاطعانه تر و هماهنگ‌تر موضع گیری و اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه به طور قطع رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهداف خود در غزه نرسیده و نخواهد رسید، تصریح کرد: شرایط امروز منطقه، شرایط حساس و پیچیده‌ای است و دخالت و حمایت آمریکا و غربی‌ها می‌تواند شرایط امنیتی منطقه را پیچیده‌تر کند و باعث ایجاد یک بحران منطقه‌ای بزرگ شود.

آشتیانی کشورهای حاشیه‌ی خلیج فارس را دارای منافع و تهدیدات مشترک دانست و خاطرنشان کرد: همزیستی مسالمت آمیز و فهم مشترک نسبت به موضوع امنیت بسیار مهم است.

وزیر دفاع ضمن تاکید بر برقراری امنیت جمعی توسط کشورهای همسایه ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل برای انجام گفتگوهای مشترک دفاعی و امنیتی با عربستان و دیگر کشورهای منطقه خلیج فارس را دارد.

وی با اشاره به زمینه‌های مشترک همکاری میان نیروهای مسلح دو کشور در حوزه‌های نظامی، امنیتی، اطلاعاتی، فنی و توافق نامه جامع امنیتی دو کشور، آمادگی وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران را در جهت توسعه همکاری‌های دفاعی، نظامی و فنی با این کشور اعلام و بیان کرد: به طور قطع این همکاری‌ها علاوه بر انتفاع دو کشور، سبب افزایش ضریب و ارتقا امنیت و ثبات در منطقه خواهد شد.

سفیر پادشاهی عربستان در ادامه این دیدار ضمن تاکید بر ضرورت توسعه همکاری‌های دوجانبه در ابعاد مختلف و از جمله در حوزه‌های دفاعی و فنی، یادآور شد: دو کشور ایران و عربستان دوست و برادر هم هستند و تبادل هیئت‌ها و دیدارهای دفاعی به تعمیق روابط میان وزارت خانه‌های دفاع کمک خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز