خبرگزاری کار ایران

دری نجف آبادی:

مجلس خبرگان رهبری وظیفه صیانت از ولایت فقیه و مشروعیت نظام را برعهده دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۷۱۸

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، سپس با اشاره به جایگاه مجلس خبرگان رهبری این نهاد را یکی از ارزشمندترین نهادهایی دانست که به دست باکفایت امام راحل(ره) و علما، مراجع و بزرگان تأسیس شده است و وظیفه صیانت از امانت بزرگ الهی و ولایت فقیه و مشروعیت نظام را برعهده دارد.

به گزارش ایلنا، قربانعلی دری نجف آبادی به عنوان ناطق روز دوم در سیزدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری نطق نمود: ضمن تبریک ایام نورانی ماه شریف شعبان و طلب توفیق جهت کسب آمادگی برای ورود به ماه مبارک رمضان، از حضور ملت بزرگ ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات ۱۱ اسفند قدردانی و از تمامی دست­اندرکاران و مجریان و ناظران که این حماسه عظیم را خلق کردند تقدیر و تشکر کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، سپس با اشاره به جایگاه مجلس خبرگان رهبری این نهاد را یکی از ارزشمندترین نهادهایی دانست که به دست باکفایت امام راحل(ره) و علما، مراجع و بزرگان تأسیس شده است و وظیفه صیانت از امانت بزرگ الهی و ولایت فقیه و مشروعیت نظام را برعهده دارد و با پاسداری از عزت، اقتدار، استقلال و سربلندی میهن اسلامی و خون شهداء و حقوق ملت و اسلامیت نظام حراست می­ کند.

دری نجف آبادی در ادامه به دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران طی ۴۵ سال گذشته در حوزه های مختلف اشاره کرد و ضمن تبیین کارنامه پیشرفت های کشور، افزود: مسأله مهم آن است که در آستانه تحولات عظیم و نوین جهانی قرار گرفته ایم و به اصطلاح در سرفصل جدیدی از تاریخ منطقه و جهان قرار داریم و باید برای نقش آفرینی در ترسیم نظم نوین جهانی هدف گذاری کنیم و راهبردهای بسیار حکیمانه ای اتخاذ کنیم و از نظر ظرفیت های عظیم جمهوری اسلامی ایران برای تبدیل تهدیدات به فرصت ها و ایجاد فرصت های جدید استفاده کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری مسأله غزه، فلسطین و قدس شریف را همچنان مسأله جهان اسلام و بلکه جهان بشریت دانست و گفت: کشتار مردم به ویژه زنان و کودکان بی گناه غزه، بزرگ ترین سند رسوایی غرب و استکبار و صهیونیسم و مجامع بین المللی و شورای امنیت است و انتظار از کشورهای اسلامی و عربی و دیگران آن است که با تحریم و قطع ارتباط با اسرائیل و فشارهای همه جانبه سیاسی و اقتصادی و اطلاع رسانی، باعث شوند صهیونیست ها و آمریکا دست از خیانت بی شرمانه خود بردارند.

وی سپس ابتکار رهبر فرزانه انقلاب در کاشت درخت زیتون در روز درختکاری را بسیار ارزنده و نشانه عمق ارتباط معنوی جمهوری اسلامی ایران و ملت شریف و بزرگ فلسطین و غزه مظلوم دانست و افزود: زیتون، سمبل مقاومت و سند حمایت از مظلومان و پیروزی مقاومت است.

او در خاتمه، یاد و خاطره اعضای فقید مجلس خبرگان رهبری به ویژه حضرات آیات امامی، کاشانی، نمازی و فاضل گلپایگانی که در فاصله اجلاس قبلی مجلس خبرگان رهبری و این اجلاس دار فانی را وداع گفتند گرامی داشت و درگذشت آنها را به اعضای مجلس خبرگان رهبری و ارادتمندان آنها تسلیت گفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز