خبرگزاری کار ایران

وزیر امور خارجه مطرح کرد:

لزوم تلاش و پیگیری ایران و اندونزی برای اجرای کامل توافقات انجام شده

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۲۶۶۷

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست‌های بین‌المللی ژنو، با وزیر خارجه اندونزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلن، حسین امیرعبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، برگزاری انتخابات اخیر در اندونزی را تبریک گفت و با اشاره به تلاش‌های بسیار خوب اندونزی در ماه‌های اخیر در حمایت از فلسطین، از این کشور تشکر کرد.

وی به پیشنهاد ایران برای برگزاری اجلاس فوق‌العاده وزرای خارجه کشورهای اسلامی در خصوص غزه اشاره و اظهار امیدواری کرد این‌ نشست به زودی برگزار شود.

وزیر امور خارجه همچنین عضویت اندونزی در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را تبریک گفت و دعوت از همتای خود جهت سفر به ایران را تجدید کرد. 

امیرعبداللهیان سلام رئیس‌جمهور ایران را به همتای ایشان از طریق وزیر امور خارجه ابلاغ کرد و با اشاره امضای ۱۱ سند در سفر سید ابراهیم رئیسی به اندونزی، بر لزوم تلاش و پیگیری دو طرف برای اجرای کامل آنها تاکید کرد. 

وی بر اهمیت استفاده کشورهای اسلامی از ظرفیت‌های در اختیار خود از جمله قطع همکاری‌های اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی برای اعمال فشار بر این رژیم به منظور پایان دادن به نسل‌کُشی علیه فلسطینیان تاکید کرد. 

وزیر امور خارجه با اشاره به دیدارهای اخیر خود با رهبران‌ مقاومت فلسطین گفت: به رغم جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه، هنوز ۶۰۰ هزار فلسطینی در این منطقه ویران شده حضور دارند که تحت محاصره کامل، با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند. همچنین تهدید نتانیاهو برای حمله نظامی گسترده به رفح، این منطقه را در معرض یک فاجعه بزرگ قرار داده است، بنابراین اقدام فوری جامعه جهانی از جمله کشورهای اسلامی ضرورت کامل دارد.

رتنو مرسودی، وزیر امور خارجه اندونزی نیز از ابتکار ایران در پیشنهاد برگزاری اجلاس فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی تشکر کرد.

وی اساس تشکیل سازمان همکاری اسلامی را حمایت از مسئله فلسطین دانست و بر لزوم پایبندی سازمان به این هدف تاکید کرد. 

وزیر امور خارجه اندونزی در خصوص روابط دوجانبه نیز بر اهمیت اسناد امضا شده در دیدار رؤسای دو کشور و لزوم اجرای آنها تاکید کرد.

مرسودی همچنین همکاری‌های دو کشور در دیگر زمینه‌های مورد علاقه از جمله همکاری‌های علمی را حائز اهمیت دانست. 

وی ادامه داد: مردم فلسطین در حال مرگ دسته‌جمعی در نتیجه گرسنگی، کمبود دارو و نیازهای درمانی هستند و کشورهای اسلامی باید بتوانند با اقدام مؤثر جلوی این فاجعه انسانی را بگیرند.

دو طرف بر ادامه مشورت‌ها و رایزنی‌های مشترک تاکید کردند. 

وزیر امور خارجه اندونزی ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک به ایران سفر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز