خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در دیدار با گوترش مطرح کرد:

حمایت ایران از تلاش‌های دبیرکل سازمان ملل متحد برای پایان دادن به جنگ علیه غزه

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۲۶۵۸

وزیر امور خارجه در حاشیه نشست‌های بین‌المللی ژنو، با دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و‌ گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا،‌ حسین امیرعبداللهیان از تلاش‌های دبیرکل سازمان ملل در موضوعات مهم جهانی از جمله مسئله فلسطین و بحران جاری غزه تشکر کرد. 

وی با اشاره به دیدار اخیر خود با رهبران مقاومت فلسطین در بیروت و دوحه گفت: وضعیت مقاومت از نظر توانایی نظامی برای ادامه مقاومت علیه جنگ‌طلبی رژیم صهیونیستی بسیار خوب است، اما رژیم اسرائیل مشغول جنایت علیه شهروندان فلسطینی است و وضع انسانی در نوار غزه به ویژه شمال آن بسیار فاجعه‌بار است. 

وزیر امور خارجه با اشاره به حمایت گروه‌های فلسطینی از یک‌ آتش‌بس پایدار، اظهار داشت: متاسفانه رژیم اسرائیل با حمایت آمریکا به تداوم جنگ اصرار دارد که البته این رویکرد هیچ نتیجه‌ای برای آنان نخواهد داشت.

امیرعبداللهیان بحران انسانی در نوار غزه بخ ویژه شمال آن را بسیار نگران کننده دانست و تصریح کرد: صهیونیست‌ها هزاران نفر را با بمب کشته‌اند و می‌خواهند جمعیت باقیمانده را با گرسنگی از بین ببرند.

وی با قدردانی از تلاش‌های سازمان ملل متحد و دبیرکل آن در ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه برای شهروندان فلسطینی خاطرنشان کرد: حجم فاجعه بسیار بیشتر از کمک‌های سازمان ملل است، مضافا آنکه آمریکا همچنان مایل به‌ پایان جنگ نیست و در دریای سرخ و یمن نیز به دنبال تشدید بحران هستند.

وزیر امور خارجه با اشاره به تلاش‌های ایران و سازمان ملل برای پایان دادن به بحران یمن، ابراز داشت: اقدامات نظامی آمریکا علیه یمن می‌تواند نتایج تلاش‌های مشترک ما و سازمان ملل را با خطر مواجه کند.

امیرعبداللهیان ادامه داد: ایران از تلاش‌های دبیرکل سازمان ملل متحد برای پایان دادن به جنگ علیه غزه و پایان نسل‌کُشی فلسطینیان حمایت می‌کند و سازمان ملل همچنان می‌تواند برای امنیت پایدار منطقه روی کمک‌های ایران حساب کند.

آنتوینو گوترش نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، نسبت به بحران انسانی در غزه اظهار نگرانی کرد و مخالفت قاطع خود را با تنبیه جمعی فلسطینیان مطرح و بیان کرد: شرایط بسیار پیچیده و نگران‌کننده است و لازم است هر چه سریعتر به این شرایط تأسف‌بار خاتمه داده شود.

وی وضعیت منطقه را انفجارآمیز دانست و یادآور شد: لازم است از هرگونه اقدامی که باعث تشدید و گسترش بحران در منطقه‌ شود، پرهیز شود.

دبیرکل سازمان ملل متحد افزود: به رغم سختی شرایط و پیچیدگی بحران، ما به تلاش‌های خود برای کنترل و مدیریت بحران ادامه خواهیم داد.

گوترش از تلاش‌های دیپلماتیک ایران برای کمک به راهکار سیاسی برای توقف بحران در فلسطین و کاهش بحران در منطقه تشکر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز