خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس‌جمهور:

با اجرای سند جامع پیشرفت سیستان و بلوچستان طی چهار سال آینده شاهد توسعه استان هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۸۵۸

در جلسه بررسی مسائل مربوط به استان سیستان و بلوچستان که بعدازظهر امروز به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، سند جامع پیشرفت و توسعه استان سیستان و بلوچستان طی چهار سال آینده با اجرای ۷۵ پروژه و اعتبار ۶۰ هزار میلیارد تومانی بررسی و تصویب شد.

به گزارش ایلنا، در این جلسه که استاندار سیستان و بلوچستان، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، مقامات ارشد محلی و مسئولان دستگاه های دولتی حضور داشتند، محمد مخبر با اشاره به اهمیت پیشرفت و توسعه استان سیستان و بلوچستان در دولت سیزدهم و نظام گفت: سند چهار ساله جامع پیشرفت و توسعه این استان که با هماهنگی و برنامه ریزی بین دستگاه های دولتی و استانداری سیستان و بلوچستان تدوین شده است، گامی مهم در راستای آبادانی این منطقه از کشور خواهد بود.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: با اجرای این سند قطعاً شاهد پیشرفت و توسعه چشمگیر و همه جانبه در تمامی ابعاد ارائه شده در این سند خواهیم بود.

همچنین محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان نیز با تشریح اقدامات دولت سیزدهم در این استان از جمله در حوزه شیرین سازی آب، کشاورزی و اختصاص ۵ رأس دام به خانواده های این استان گفت: سند جامع پیشرفت توسعه در کنار سایر اقدامات دولت از جمله تخصیص منابع مالی از ابتدای سال جاری تاکنون با همکاری و هماهنگی بین دستگاهی چهره جدید تا پایان دولت سیزدهم به این استان خواهد داد.

در این جلسه سیدامیر حسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان اینکه سند جامع پیشرفت و توسعه استان سیستان و بلوچستان در سه خط و مشی محورهای اساسی بیانات مقام معظم رهبری در سفر به استان سال ۱۳۸۱، سند تحول دولت مردمی و سند آمایش سرزمینی تدوین شده، ادامه داد: در جلسات منظم با حضور مقامات سازمان برنامه و بودجه و استانداری سیستان و بلوچستان برای تدوین سند در دوازده سرفصل، طی ۴ سال آینده ۷۵ طرح با تخصیص ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از منابع مختلف اجرایی و افتتاح می شود.

معاون سازمان برنامه و بودجه در این جلسه اعلام کرد، منابع مالی لازم برای اجرای سند جامع پیشرفت توسعه استان از محل بودجه عمومی، مسئولیت اجتماعی، مولدسازی و سایر منابع در این استان تأمین خواهد شد.

سند جامع پیشرفت و توسعه استان سیستان و بلوچستان در ۱۲ سرفصل حمل و نقل، آب، آموزش و پرورش عمومی، بهداشت و درمان، مسکن و عمران شهری روستایی، کشاورزی و منابع طبیعی، بازرگانی، انرژی، ورزش و تفریحات، گردشگری و فرهنگ و مذهب در ۷۵ پروژه با اعتبار ۶۰ هزار میلیارد تومانی برای توسعه همه جانبه این استان مصوب شده است.

همچنین در سند توسعه و پیشرفت استان طی ۴ سال آینده مقرر شد تا با مشارکت بخش خصوصی، بنگاه های اقتصادی و نهادهای انقلابی در طرح های تولیدی و اشتغال و زیرساختی و عمرانی سرمایه گذاری لازم انجام شود.اصلاح قوانین بانکی و مالیاتی از جمله مصوبات و برنامه های سند توسعه و پیشرفت استان برای تسهیل کسب و کارها و سرمایه گذاری در این استان می باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز