خبرگزاری کار ایران

بهادری جهرمی در نشست خبری مطرح کرد؛

استقبال ۶۰ درصدی یارانه‌بگیران از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۶۹۲

سخنگوی دولت گفت: دولت برای ایام دوره عید تا عید برای اختصاص کالابرگ الکترونیک در نظر گرفت که یازده محصول سبد غذایی خانواده‌ها مشمول این طرح باشد و بنا شد مبلغ ۲۰۰ هزار تومان برای هر فرد اضافه شود و تاکنون که ۲ هفته از اجرای این طرح گذشته و بیش از ۳۰ میلیون نفر از این طرح استقبال کردند، یعنی ۱۰ میلیون خانوار هستند و ۶۰ درصد افراد یارانه بگیر از آن استفاده کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  علی بهادری جهرمی در نشست خبری خود ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت علی اکبر و روز جوان گفت:  شورای عالی جوانان که اخیرا با تدبیر آقای رئیس جمهور و شورای عالی انقلاب و به شورای عالی جوانان و نوجوانان تغییر نام داد بعد از ۱۰ سال جلساتش آغاز شد و بسته‌های حمایتی هم برای این قشر هم برای اشتغال و هم تشکیل خانواده در نظر گرفته شد.

سخنگوی دولت گفت: جشنواره بزرگ و ملی جوان برگزار خواهد شد. آخر هفته نیز رئیس‌جمهور به استان خوزستان سفر خواهند داشت. جلسه توسعه استان سیستان و بلوچستان امروز توسط معاون اول رئیس جمهور برگزار خواهد شد. استاندار ویژه این استان و هیات وزیران در این جلسه حاضر خواهند شد.

وی افزود: در سفر رئیس جمهور به استان خوزستان هم بیمارستان ۶۴ تختخوابی و میادین نفتی جفیر و سپهر نیز به بهرداری و افتتاح خواهد رسید.

بهادری جهرمی با اشاره به مصوبات هیات وزیران گفت: آیین نامه‌ای در راستای بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی به تصویب رسید که عزیزانی که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی  و در دهک‌های پایینی قرار دارند از پرداخت حق بیمه معاف شدند. آئین نامه‌ دیگری هم برای ساماندهی خدمات به زنان سرپرست خانوار به تصویب رسید.

وی در خصوص نرخ ۳۰ درصدی اوراق مشارکتی و تاثیر آن بر نرخ بانکی گفت: به طور خاص طرح‌هایی در شورای پول و اعتبار به تصویب رسید اجازه انتشار میزان خاصی اوراق مشارکت داده شد و تاثیری بر نرخ بانکی ندارد و نرخ بانکی مانند سابق است.

بهادری جهرمی درباره تراز تجاری کشور بیان کرد: تراز رسمی گمرکی جمهوری اسلامی ایران در ۱۰ ماه ۱۷ میلیارد دلار و در سال جاری مثبت اعلام شد و نسبت به سال گذشته ۲.۴ درصد رشد داشته است.

وی درباره اظهارات وزیر صمت درخصوص اولویت واگذاری ارز گفت: مدیریت ارزی بر عهده بانک مرکزی است. منابع ارزی الحمدالله قابل قبول است و با همکاری بانک مرکزی و وزارت صمت اولویت‌ها مد نظر قرار می‌گیرد.

سخنگوی دولت درباره اقدامات دولت در حوزه جوانان بیان کرد: یکی از اصلی‌ترین اقدامات به نظر من این است که جوانان در حکمرانی نقش آفرینی داشته باشند و در هیات وزیران ما شاهد کاهش ۱۰ سال سن در این هیات هستیم. جوانان از دهه شصت و بعد از انقلاب در هیان وزیران حضور دارند و امروز جوانان ایران زمین مشاهده می‌کنند در حوزه‌هایی مانند هیات وزیران می‌توانند حضور داشته باشند. جوانان وقتی می‌بینند رئیس جمهور به کشوری می‌رود و ربات بخش خصوصی و دانش بنیان را با خودش می‌برد و به نمایش می‌گذارد، این حمایت واقعی از جوانان است.

وی ادامه داد: حمایت از ازدواج جوانان با افرایش وام ازدواج، حمایت از فرزندآوری و اشتغال‌زایی و استخدام در حد توان صورت گرفته می‌شود. در طول ۲ سال گذشته بیش از ۳ بار آزمون استخدامی برگزار شد.

بهادری جهرمی در خصوص این‌که دولت با طرح شفافیت مجمع مخالف است، گفت: طرح شفافیت در شورای نگهبان رد شد، مجددا برگشت و بعد از رفت و برگشت‌ها هیات عالی نظارت آن را تایید کرد.

وی درخصوص بازگشت اموال بابک زنجانی گفت: از عزیزان در سازمان اطلاعات سپاه و قوه قضائیه تشکر می‌‌کنم، الحمدالله اموال ارزی این فرد در اختیار بانک مرکزی قرار گرفته است.

سخنگوی دولت درباره تسهیل‌گری در حوزه مسکن بیان کرد: الحمدالله مسیر ساخت مسکن هموار شده است. سقف تسهیلات به ۵۵۰ میلیون تومان رسید که با این عدد برای شهرهای کوچیک و روستاها وام مسکن به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان به صورت قرض الحسنه اعطا می‌شود. در شورای مسکن عملیات احداث ۶۰ هزار واحد مسکن برای خوابگاه‌های متاهلی و دانشگاه‌ها آغاز شد، امیدواریم این اقدامات بر اجاره بهای مسکن تاثیر بگذارد.

وی درباره طرح فجرانه کالا برگ الکترونیک گفت: دولت برای ایام دوره عید تا عید برای اختصاص کالابرگ الکترونیک در نظر گرفت که یازده محصول سبد غذایی خانواده‌ها مشمول این طرح باشد و بنا شد مبلغ ۲۰۰ هزار تومان برای هر فرد اضافه شود و تاکنون که ۲ هفته از اجرای این طرح گذشته و بیش از ۳۰ میلیون نفر از این طرح استقبال کردند، یعنی ۱۰ میلیون خانوار هستند و ۶۰ درصد افراد یارانه بگیر از آن استفاده کرده‌اند.

بهادری جهرمی درباره حضور مسئولان در انتخابات گفت: رئیس جمهور بارها در جلسات خصوصی، عمومی و هیأت دولت تاکید کرد که هر گونه ورود مقامات دولتی در انتخابات مغایر قانون است و باید زمان خود را مصروف خدمت رسانی به مردم کنند و توصیه این بوده که دولت هر آنچه در توان دارد برای تامین سلامت انتخابات و افزایش مشارکت مردم را به کار بگیرد.

وی در خصوص بازار خودرو و همچنین واردات خودروهای خارجی و اقتصادی  عنوان کرد: دولت درباره واردات خودروی نو مصوباتی داشته و واردات در حال انجام است که آمار آن را گمرک و سازمان توسعه تجارت اعلام می‌کنند.دولت نرخ سود بازرگانی واردات خودرو را نیز کاهش داده و عوارض واردات خودرو برای خودروهای اقتصادی از ۱۰۰ به ۱۰ درصد کاهش یافته است و اقدام دیگر اینکه مجوز واردات خوردوی کارکرده از مناطق آزاد به مناطق اصلی آزاد و ابلاغ شده است.

بهادری جهرمی اضافه کرد: در زمینه تولید خودرو اعم از خودروهای ckd  و تولید داخل با حمایت حداکثری در حال پیشرفت هستیم و افزایش عرضه خودرو در هر دو سال فعالیت دولت را داشته ایم و طبق قانون تعیین قیمت به شورای رقابت واگذار شده نه دولت و من سخنگوی دولت هستم نه شورای رقابت.

سخنگوی دولت درباره وضعیت بورس و بازار سرمایه بعد از انتشار اوراق گواهی خاص بیان کرد: به طور طبیعی بازار سرمایه برای تامین منابع تولیدکنندگان و بخش واقعی اقتصاد است، فروش اوراق گواهی ۳۰ درصدی نیز یکی از این‌روش ها برای بخش تولید بود و صرفا یک مرتبه و برای مورد خاص انجام شد، دولت سال گذشته یک قاعده برای نرخ خوراک پتروشیمی ها به مدت ۵ سال تعیین کرد تا ثبات و پیش بینی پذیری بازار را تقویت کند. اینها همه در راستای حمایت از بازار سرمایه بوده است

سخنگوی دولت درباره حج عمره اظهار کرد: هنوز منتفی نیست و دولت در تلاش است تا مسائل پیش آمده به ویژه در زمینه هواپیمایی را سریع تر برطرف کند.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه در زمینه حمایت های معیشتی ماه مبارک رمضان هم علاوه بر کالابرگ الکترونیکی برای تامین میوه شب عید و اقلام مصرفی رمضان مانند خرما با همکاری باغداران و تعاونی های روستایی تمامی میزان مصارف مورد نیاز تامین شده و اقلام پروتئینی، شکر و برنج ذخیره سازی شده پیش بینی می شود با نرخ های مصوب تامین این اقلام را شاهد باشیم، همچنین با همکاری فعالان صنفی در اتاق اصناف با محوریت وزارت صمت و بخش های بانکی و جهاد کشاوری بیش از ۲۴۰ نمایشگاه عرضه مستقیم اقلام مورد نیاز مردم برگزار می شود بسیاری از آنها هم اکنون فعال بوده مکان خرید اعتباری هم فراهم شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز