خبرگزاری کار ایران

سخنگوی قوه قضائیه:

پرونده دیجی‌کالا در مرحله تحقیقات مقدماتی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۷۰۰

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه پرونده دیجی‌کالا در مرحله تحقیقات مقدماتی است، گفت: در این پرونده نیز پس از طی مراحل تحقیق در صورت احراز مجرمیت حکم متناسب از طریق محاکم صادق قضایی صادر و ابلاغ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره اعلام جرم دادستان تهران علیه دیجی‌کالا و اینکه چه حکمی در انتظار بستر‌هایی است که در آنها توهین به مقدسات صورت می‌گیرد، گفت: دادستان از باب وظیفه مدعی‌العمومی که در یک مقطع مدعی‌العموم و در یک مقطع وکیل جمع و در یک مقطع قانونی دادستان نامیده شده تکلیفی در مورد جرایم عمومی دارد و آن این است که مبادرت به اعلام جرم کند و این تکلیف قانونی است.

وی افزود: آنچه نسبت به شرکت مورد سوال قابل طرح است در مورخ ۲۳ بهمن ماه سال جاری مدیرعامل شرکت موضوع سوال وفق مقررات قانونی احضار می‌شود و اتهام ایشان دایر بر توهین به مقدسات تفهیم می‌شود، قرار قانونی از نوع وثیقه برای ایشان صادر شده و با صدور قرار قبولی وثیقه ایشان آزاد شدند و الان آزاد هستند. اکنون پرونده ایشان در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

سخنگوی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: نکته ای که در این زمینه می‌توانم عرض کنم این است که توهین به مقدسات در هر جامعه‌ای به ویژه جامعه خوب ارزشی، الهی، صمیمی و سالم ایران اسلامی مورد نکوهش آحاد جامعه است.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه بر اساس قانون و مطالبه عمومی موظف به رعایت و حراست و صیانت از ارزش‌ها و پیگیری مطالبات عمومی است،‌ گفت: توهین‌کنندگان به مقدسات متروک و منفور جامعه هستند و جامعه با ابراز نفرت و انزجار جواب این موضوع را خواهد داد و ما بر اساس مسئولیت قانونی توهین‌کنندگان را رها نخواهیم کرد. آحاد جامعه اعم از افراد حقیقی و حقوقی مسئول و موظف به رعایت ارزش‌های والای انسانی و اخلاقی بوده و قوه قضاییه با قاطعیت تمام اجازه هتک حرمت به ساحت‌های اخلاقی و عقیدتی را نمی‌دهد و به هیچ وجه این‌گونه افعال و رفتار‌های مجرمانه را بر نمی‌تابد.

ستایشی تاکید کرد: در این پرونده نیز پس از طی مراحل تحقیق در صورت احراز مجرمیت حکم متناسب از طریق محاکم صادق قضایی صادر و ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز