خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

واکنش خلجی به شایعاتی درباره نقش‌آفرینی برخی از اعضای دولت در انتخابات

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۶۱۸

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت نقش آفرینی برخی از اعضای دولت در انتخابات را رد کرد و گفت: تاکید رئیس‌جمهور این است که دولت به هیچ عنوان در هیچ جایی و هیچ نماینده‌ای ندارد. دولت مجری انتخابات است همه باید کمک کنند تا انتخاباتی که پیش رو داریم با شور و نشاط برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سپهر خلجی در حاشیه نشست هفتگی هئیت دولت در جمع خبرنگاران گفت:‌ دولت مسئولیت یافته در زمینه شفافیت چگونگی هزینه‌کرد مبالغ مسئولیت اجرایی در حوزه دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی ساز و کاری تنظیم کند و به صورت سامانه در آن درج شده و قابل نظارت و دیده شدن باشد.

وی ادامه داد: این مسئولیت به عهده ما گذشته شد و کارگروهی هم در بخش های مختلف دولت هستند. از اسفندماه این سامانه بالا می‌آید و تمام دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی موظف هستند که میزان هزینه کرد خودشان را در مسئولیت‌های فرهنگی، اجتماعی، محرومیت زدایی در این سامانه درج کنند تا شرایطی پیش بیاید تا شفافیت مشخص شود. این دولت در موضوع شفافیت اقدامات خیلی زیادی انجام شده که به ویژه در حوزه وزارت اقتصاد که آقای خاندوزی به صورت مرتب گزارش آن را اعلام می کنند. این یکی دیگر نشانه‌های آن است که این دولت در حوزه شفافیت گام برداشته است. 

خلجی در پاسخ به این سوال برنامه دولت برای تقویت احزاب در کشور به چه صورتی است خاطرنشان کرد: این دولت  ارتباط خوبی در این دوره با احزاب سیاسی دارد نمونه آن را دیدید که آقای رئیس جمهور جلسات خوبی را با گروه‌ها و چهره‌های سیاسی داشتند. واقعیت موضوع این است که این دولت از راه اندازی احزاب دولت ساخته پرهیز کرده است.

وی افزود: در ادوار مختلف به ویژه از اوایل دهه ۷۰ دولت‌های وقت تلاش کردند احزابی را به صورت دولت ساخته راه اندازی کنند تا در آنجا بتوانند در بخش های مختلف قدرت به عنوان حامی دولت وقت فعالیت کنند. این موضوع در دولت‌های بعد هم به یک شکل و با هر عنوانی تکرار شد. در این دولت به رغم آنکه آقای رئیس‌جمهور از جریان‌ها و احزاب سیاسی حمایت شدند، به سمت تشکیل حزب نرفت زیرا این موضوع را قبول نداشت تا به سمت تشکیل حزب بروند که جریان یا قبیله خاصی را برای تداوم دولت شکل بدهد.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت تصریح کرد: این اقدام کم نظیری است که خود رئیس جمهوری در چند نوبت در پشت بلندگو اعلام کرد که انتخابات آتی باید پرشور برگزار شود و دولت مجری برگزاری انتخابات است. این موضوع جز نقاط قوت دولت است که هیچ تلاشی برای شکل دادن یک گروهی که از این گروه بخواهد برای تداوم کار استفاده کند انجام نداده است.

خلجی در پاسخ به این سوال که گفته می شود که برخی از اعضای دولت با حضور در تشکل های مختلف در حال نقش آفرینی در انتخابات هستند، گفت: خیر چنین موضوعی نیست. تاکید رئیس جمهور این است که دولت به هیچ عنوان در هیچ جایی هیچ نماینده‌ای ندارد. دولت مجری انتخابات است همه باید کمک کنند تا انتخاباتی که پیش رو داریم با شور و نشاط برگزار شود. زمانی هم باقی نمانده و باید کاری کنیم تا چهار راهبرد رهبر انقلاب درباره انتخابات عملیاتی شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز