خبرگزاری کار ایران

سرکنسول ایران در آستاراخان خبر داد:

اقدامات مهم برای فعال‌سازی کریدور حمل و نقلی شمال ـ جنوب

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۷۴۱۰

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آستاراخان تاکید کرد: اقدامات بسیار مهمی در حوزه تجارت، لجستیک و فعال‌سازی کریدور حمل و نقلی شمال–جنوب انجام گرفته که نتایج آن در آینده نزدیک نمایان خواهد شد.

به گزارش ایلنا، مراسم ویژه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور تعدادی از مقامات بلندپایه آستراخان، فعالان دانشگاهی و نمایندگان بخش خصوصی استان در محل اقامتگاه سرکنسول ایران در این منطقه برگزار شد.

مهدی آکوچکیان، سرکنسول ایران در این مراسم اظهار کرد که جمهوری اسلامی ایران به برکت دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی ایران یعنی استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی، علیرغم تحریم‌ها و توطئه‌ها، توانست راه پیشرفت را ادامه دهد و اکنون در بسیاری از حوزه‌ها همچون علم و فناوری، بهداشت و پزشکی، فناوری نانو، صنایع دفاعی، تولیدات صنعتی، کشاورزی، انرژی و چرخه کامل سوخت هسته‌ای به رتبه های‌ قابل توجهی در میان کشورهای دنیا دست یابد.

وی ادامه داد که جمهوری اسلامی ایران از بدو تاسیس تاکنون همواره بر حقوق مردم فلسطین از جمله حق ایشان بر سرزمین در مقابل رژیم اشغالگر صهیونیستی تأکید دارد و با صراحت اقدامات وحشیانه این رژیم در نوار غزه را محکوم  و همبستگی خود را با ملت مظلوم فلسطین اعلام می‌کند .

این دیپلمات، مناسبات جمهوری اسلامی ایران و استان آستراخان در حوزه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی را رو به پیشرفت توصیف و ابراز داشت که اقدامات بسیار مهمی در حوزه تجارت، لجستیک و فعال‌سازی کریدور حمل و نقلی شمال–جنوب انجام گرفته که نتایج آن در آینده نزدیک نمایان خواهد شد.

در ادامه مراسم، ایگور بابوشکین استاندار آستراخان روسیه ضمن تبریک چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با اشاره به مناسبات گسترده ایران و روسیه، از اقدامات انجام شده توسط سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با توسعه مناسبات با استان آستراخان تشکر و قدردانی کرد.

وی با اشاره به نقش کلیدی انقلاب اسلامی در برقراری عدالت و صلح پایدار چندقطبی در جهان، از ایران امروز به عنوان کشوری مستقل یاد کرد که به شکل متوازنی ارزش‌های معنوی کهن و دفاع از منافع ملی را در خود گرد هم آورده است.

استاندار آستراخان همکاری‌های فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران را راهبردی دانست که بر پایه حل مسائل مشترک در زمینه توسعه دو کشور بنا شده است.

وی با ذکر اهمیت ویژه روابط با ایران برای استان آستراخان روسیه و اقدامات انجام شده توسط سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در آستراخان و به ویژه هفته فیلم ایران که به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی اخیراً در آستراخان برگزار گردید از تلاش‌های سرکنسول و اعضای سرکنسولگری در راستای ارتقای روابط با این استان تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز