خبرگزاری کار ایران

اوجی:

۵ طرح بزرگ پتروشیمی تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۶۸۲

وزیر نفت گفت: طرح پتروشیمی ابن‌سینای همدان در سال ۸۳ و در جریان سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به این استان مصوب شده، اما بلاتکلیف مانده بود تا اینکه اخیرا با ارزش ۱ میلیارد دلار فعال شده است.

به گزارش ایلنا، جواد اوجی وزیر نفت در جلسه هیات دولت از بهره‌برداری از ۵ طرح بزرگ پتروشیمی تا پایان امسال خبر داد و گفت: طرح پتروشیمی ابن‌سینای همدان در سال ۸۳ و در جریان سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به این استان مصوب شده، اما بلاتکلیف مانده بود تا اینکه اخیرا با ارزش ۱ میلیارد دلار فعال شده است.

اوجی با بیان اینکه وزارت نفت علاوه بر پتروشیمی همدان، اجرای ۵ طرح بزرگ دیگر پتروشیمی را دنبال کرده که ۴ واحد از این پتروشیمی‌ها از سال ۸۳ و ۸۵ معطل و بلاتکلیف بوده‌اند، خاطرنشان کرد: طرح پتروشیمی زنجان با وجود ۹۸ هزار سرمایه‌گذار مردمی در استان از دیگر طرح‌های معطل مانده از سال ۸۵ بود که از ابتدای دولت مردمی فعال شده و پیشرفت اجرای آن از ۱۸ درصد به ۵۳ درصد رسیده است.

طرح‌های پتروشیمی گلستان، تربت حیدریه و بروجن نیز از دیگر پروژه‌های در دست اقدامی بودند که وزیر نفت در گزارش خود به فعال شدن آنها و اهمیت بهره‌برداری از این طرح‌ها در جلوگیری از خام‌فروشی، ارزآوری و ایجاد اشتغال اشاره کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز