خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی رئیس‌جمهور:

پایان فروردین ۱۴۰۳ شکایت خود علیه دولت آمریکا را در دیوان بین‌المللی دادگستری ثبت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۶۰۸

معاون حقوقی رئیس‌جمهور درباره آخرین وضیعیت پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی گفت: به دولت آمریکا اختیار داده‌ایم و در پایان فروردین ۱۴۰۳ شکایت خود را در دیوان بین‌المللی دادگستری علیه دولت آمریکا ثبت و موضوع را تغقیب می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد دهقان در پایان جلسه هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضیعیت پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی گفت: برای کلیه کسانی که در ترور شهید سلمانی نقش داشتند در داخل کشور پرونده تشکیل دادیم و قوه قضائیه دارد رسیدگی می‌کند و آنها به عنوان جرم شخصی‌شان دارند تحت تعقیب قرار می‌گیرند و به زودی قوه قضائیه و محکمه عدلی که شکل گرفته رای لازم را صادر خواهد کرد و آنها را تعقیب می‌کنیم.

وی افزود: علیه دولت آمریکا هم شکایتی تهیه کردیم و به دولت آمریکا اختیار داده‌ایم و در پایان فروردین ۱۴۰۳ شکایت خود را در دیوان بین‌المللی دادگستری علیه دولت آمریکا ثبت و موضوع را تغقیب می‌کنیم.

دهقان درباره فعالیت یکی از بازیکنان سابق تیم ملی علیه نظام، اظهار داشت: هر فردی، چه تبعه ایران باشد یا تبعه کشور دیگر، اگر علیه امنیت ملی کشور اقدامی انجام دهد، تحت پیگرد قرار خواهد گرفت.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور درباره کارهای حقوقی ایران در پرونده ثبت شکایت علیه رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: به علت اینکه جمهوری اسلامی ایران، این رژیم را به عنوان دولت شناسایی نکرده است، شکایت ایران در دیوان بین‌المللی دادگستری، رد می‌شد که به صلاح کشور نبود.   تاکنون فقط آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به دادگاه بین‌المللی شکایت کرده و ایران نیز در حال آماده‌سازی متن خود برای اعلام ورود به این پرونده است.
 
وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا از کشور‌هایی که رژیم صهیونیستی را به رسمیت می‌شناسند، خواسته است که شکایت خود را علیه این رژیم ثبت کنند و پس از آن، ایران هم می‌تواند به عنوان کشور ثالث، اعلام ورود کند. 
 
دهقان، تصریح کرد: به محض ثبت شکایت آفریقای جنوبی، ایران نیز متن خود را برای ورود به عنوان کشور ثالث، آماده کرد و امیدواریم دیوان بین‌المللی دادگستری به وظیفه تاریخی خود، عمل و دستور توقف جنایات رژیم صهیونیستی را صادر کند. 
 
معاون حقوقی رئیس جمهور، گفت: کارهای حقوقی جمهوری اسلامی ایران علیه جنایات رژیم صهیونیستی آغاز شده است؛ ارتباط با سازمان‌های مردم‌نهاد داخلی و خارجی، تشکیل دادگاه شبیه‌سازی شده محاکمه نمادین این رژیم در اصفهان با حضور استادان حقوق بین‌الملل و دعوت از حقوقدانان بین‌المللی، از مهم‌ترین اقدامات ایران برای محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و توقف آن است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز