خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه:

اظهارات مقامات انگلیس و آمریکا، کمکی به نجات اسرائیل از مسئولیت‌های جنایات آن علیه‌ فلسطین نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۰۰۰

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: اظهارات غیرمسئولانه و فرافکنانه مقامات انگلیس و آمریکا، نمی‌تواند کمکی به نجات رژیم صهیونیستی از بحران‌های متراکم و مسئولیت‌های جنایات آن علیه‌ ملت مظلوم فلسطین کند.

به گزارش ایلنا، ناصر کنعانی اظهارات بی اساس دیوید کامرون، وزیر امور خارجه رژیم انگلیس علیه جمهوری اسلامی ایران را شدیدا محکوم کرد و بیان آنها را تلاشی بی‌حاصل برای توجیه جنگ‌افروزی‌های اخیر آمریکا و انگلیس در دریای سرخ و انحراف اذهان جهانیان از نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه دانست. 

وی ادامه داد: آنهایی که هزاره جدید را با راه انداختن جنگ‌های خونین در عراق و افغانستان شروع کرده و بدون عبرت از گذشته، اکنون شریک جنایت‌های جاری رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه و کرانه غربی شده‌اند، رسواتر از آن هستند که بتوانند علیه ایران سیاه‌نمایی کرده و آدرس غلط بدهند.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، حمله نظامی آمریکا و انگلیس علیه یمن نقض حق حاکمیت و تمامیت ارضی یک کشور مستقل و مغایر با منشور ملل متحد و اصول حقوق بین‌الملل است و نتیجه‌ای جز تشویق رژیم اشغالگر قدس به ارتکاب جنایات جنگی بیشتر و توسعه دامنه تنش در منطقه ندارد. 

کنعانی اقدامات خودسرانه انگلیس و آمریکا را تهدیدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی دانست و ابراز داشت: اظهارات غیرمسئولانه و فرافکنانه مقامات انگلیس و آمریکا، نمی‌تواند کمکی به نجات رژیم صهیونیستی از بحران‌های متراکم و مسئولیت‌های جنایات آن علیه‌ ملت مظلوم فلسطین کند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران تنها راه جلوگیری از تنش بیشتر و برقراری صلح و ثبات در منطقه غرب آسیا را اقدام فوری برای توقف حملات و جنایات جنگی رژیم متجاوز صهیونیستی در غزه می‌داند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز