خبرگزاری کار ایران

سلاجقه:

مالچ‌پاشی دریاچه ارومیه از لحاظ علمی کذب است/ تنها در ۶۰ متر مربع کار تحقیقاتی انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۲۵۵

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مالچ پاشی در دریاچه ارومیه کاملا کذب است و از نظر علمی در هیچ کجای دنیا وجود ندارد، تنها در مساحت ۶۰ متر مربع کار تحقیقاتی انجام می‌شود.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، علی سلاجقه در پایان جلسه هیان دولت با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره مالچ‌پاشی دریاچه ارومیه گفت: بحث دریاچه ارومیه که مطرح شد مربوط به دانشجو و دوستار محیط زیست که کار علمی انجام می‌دهد و با هماهنگی دستگاه‌ها کار تحقیقاتی می‌کند. یک دوستدار محیط زیست رفته در مساحتی حدود ۶۰ متر مربع کار آزمایشگاهی و تحقیقاتی انجام داده است.

وی گفت: اصلا چنین اصطلاحاتی که دریاچه ارومیه مومیایی و مالچ‌پاشی می‌شود در دنیا از لحاظ علمی کذب است. فقط یک کار آزمایشگاهی انجام شده است. هر جایی اتفاق می‌افتد و باید هم این کار شود.

وی در مورد برخی سد‌سازی‌های غیراصولی گفت: سد لار و لیتیان قبل از انتقلاب ساخته شدند و مشاوران خارجی هم آن‌ها را ساختند.  اصلا محل احداث سد لار خاکی است و یک دریاچه‌ای دارد که روی آهک لار واقع شده است این هم انحلال‌پذیر است و هیچ وقت طراحی سد لار به تراز طراحی نرسیده است ولی کارهای بزرگی بعد از انقلاب انجام شده و برخی دیوارهای جانبی را نفوذناپذیر کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز