خبرگزاری کار ایران

سعیدی درباره مشکلات زنجیره تأمین و توزیع دارو:

عدالت در توزیع تجهیزات پزشکی در مناطق محروم وجود ندارد/ شیرخشک تبدیل به سیمرغ و کیمیا شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۸۹۴

نماینده مردم چابهاردر مجلس با انتقاد از اینکه عدالت در توزیع تجهیزات پزشکی در مناطق محروم وجود ندارد و همراهی و حمایت ما از کادر درمان کلیشه‌ای است، گفت: شیرخشک تبدیل به سیمرغ و کیمیا شده است.

به گزارش ایلنا، معین الدین سعیدی در نشست صحن علنی امروز (سه‌شنبه ۱۹ دی ماه) مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش کمیسیون بهداشت درباره ارزیابی اثربخشی سیاستگذاری‌ ها و اقدامات عملیاتی دستگاه‌های مسئول برایی ساماندهی مشکلات زنجیره تأمین و توزیع دارو و تجهیزات پزشکی کشور گفت: علیرغم تلاش‌های بسیار زیاد وزارت بهداشت باید به تلخی اعتراف کرد که وضعیت حوزه سلامت مطلوب نیست و کمبود پزشک، دارو و تجهیزات پزشکی بیداد می‌کند البته وزارت بهداشت مقصر این مشکلات نیست بلکه بانک مرکزی ارز مورد نیاز دارو را به موقع تخصیص نمی‌دهد و اگر ماهانه ۳۰۰ میلیون یورو تخصیص می‌یافت در حال حاضر داروخانه‌ها شرایط فعلی را نداشتند.

نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس ادامه داد: متأسفانه در حوزه تخصیص ارز برای تجهیزات پزشکی تبعیض وجود دارد و به جای اینکه ارز به تولیدکننده اختصاص یابد به واردکننده تخصیص می‌یابد البته هلدینگ‌هایی هم در زیرمجموعه وزارتخانه‌ها هستند، به عنوان مثال صاایران به طور مشخص فضا را برای بخش خصوصی تعیین کرده است.

وی با انتقاد از اینکه عدالت در توزیع تجهیزات پزشکی در مناطق محروم وجود ندارد، افزود: شرایط بیماران خاص روز به روز بدتر می‌شود. کارکنان نظام سلامت هم حال و روز خوبی ندارند و متأسفانه کارانه آنها به مدت ۱۴ ماه پرداخت نشده و در عمل در کنار این قشر نیستیم و همراهی و حمایت ما از آنها کلیشه‌ای است در حالی که رهبر معظم انقلاب بر حمایت از این قشر تأکید کردند البته نمی‌توان منکر زیرمیزی‌ها شد زیرا این موضوع به ویژه در مناطق محروم کشور بیداد می‌کند.

سعیدی یادآور شد: کمیسیون بهداشت مجلس موضوع سلامت الکترونیک را پیگیری کرده، چرا دولت زیرساخت‌های آن را تأمین نمی‌کند، باید در این رابطه تدبیر جدی کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با انتقاد از اینکه شیرخشک تبدیل به سیمرغ و کیمیا شده است، تصریح کرد: نیاز است به این مشکلات حوزه سلامت توجه جدی داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز