خبرگزاری کار ایران

سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه:

جمهوری اسلامی ایران متعهد به استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای پیگرد آمران و مباشران حمله تروریستی کرمان است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۴۱۹

سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن انجام تحقیقات همه جانبه برای شناسایی و دستگیری عاملان و سازمان‌دهندگان این جنایت هولناک، متعهد به استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و سازوکارهای سیاسی، حقوقی و بین‌المللی برای پیگرد آمران و مباشران این حمله تروریستی و اطمینان از پیگیری عدالت برای قربانیان این حادثه خواهد بود.

به گزارش ایلنا، بیانیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه در خصوص حادثه تروریستی در گلزار شهدای کرمان به این شرح است: 

روز چهارشنبه ۳ ژانویه ۲۰۲۴، تروریسم بار دیگر چهره کریه خود را نشان داد و به دنبال دو انفجار تروریستی در شهر کرمان در جنوب ایران، ۸۴ نفر  مردم بی‌گناه از جمله تعدادی زن و کودک به شهادت رسیده و بیش از ۲۰۰ نفر مجروح شدند.

این حادثه شوم تروریستی چنان شنیع و ناجوانمردانه است که بسیاری از مردم و کشورهای جهان از جمله دولت هلند در همراهی با اتحادیه اروپا در همان ساعات اولیه آن را محکوم نموده‌اند.

بدون شک بروز چنین حوادث ناگواری فرصت را برای همگرایی جهانی در خصوص چگونگی مبارزه با پدیده شوم تروریسم جهانی پدیدار می سازد.

جمهوری اسلامی ایران  حملات تروریستی را که هدف آن بی ثبات سازی ایران و گسترش ناامنی در منطقه و جهان است به صراحت محکوم می کند.

در این زمینه جمهوری اسلامی ایران ضمن انجام تحقیقات همه جانبه برای شناسایی و دستگیری عاملان و سازمان‌دهندگان این جنایت هولناک، متعهد به استفاده از تمامی ظرفیتها و سازوکارهای سیاسی، حقوقی و بین‌المللی برای پیگرد آمران و مباشران این حمله تروریستی و اطمینان از پیگیری عدالت برای قربانیان این حادثه خواهد بود.

به گزارش ایلنا، به دنبال اقدام تروریستی روز گذشته در کرمان و شهید و مجروح شدن جمعی از مردم بی‌گناه و اعلام عزای عمومی در کشورمان، پرچم  جمهوری اسلامی ایران در مقابل سفارت و "خانه ایرانیان" در لاهه در  روز پنجشنبه ۱۴ دی‌ماه  ۱۴۰۲ برابر با ۴ ژانویه ۲۰۲۴ به حالت نیمه افراشته در آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز