خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر امور خارجه:

خواهان کمک‌های سازمان فنی و حرفه‌ای هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۸۱۶

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور امروز با معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه دیدار و در مورد توسعه همکاری‌ها در زمینه دیپلماسی مهارت  گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا، ضرورت برنامه‌ریزی برای امضای تفاهمنامه همکاری در خصوص ارائه آموزش‌های مهارتی و صدور خدمات به سایر کشورها بر اساس نیازسنجی‌ها، از مهمترین محورهای این دیدار بود.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در این دیدار، با تبیین رویکرد دولت برای گسترش همکاری‌های دوجانبه با کشورهای مختلف از جمله کشورهای همسایه، حوزه اوراسیا و قاره آفریقا گفت: با شناخت از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، این سازمان را با تجربه‌ترین مجموعه کشور در زمینه ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌دانیم. 

وی ادامه داد: با توجه به تجربه صادرات معادل دو میلیارد دلار کالاهای دانش‌بنیان، تمایل داریم در زمینه آموزش‌های مهارتی به مربیان و هنرجویان سایر کشور از ظرفیت‌های کم‌نظیر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، جهت گسترش دیپلماسی و خلق ثروت استفاده کنیم.

صفری با اشاره به اثبات حسن نیت ایران به سایر کشورها و جلب اعتماد آنها به واسطه پیشرفت تکنولوژی و ارائه مطلوب خدمات به آنها در قالب یک راهبرد برد - برد از سوی کشورمان، اظهار داشت: از همکاری با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای قویا حمایت کرده و اعتقاد داریم مجموع خروجی دیدارها و رایزنی‌ها باید به استفاده بهینه از منابع  کشور در جهت تأمین منافع ملی منجر شود.

مهرداد عظیمی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با تبیین راهبردها و برنامه‌های استراتژیک سازمان آموزش فنی و حرفه کشور، تصریح کرد: توسعه دیپلماسی مهارت بر اساس سیاست‌های دولت سیزدهم و وزارتخانه متبوع، راهبرد اصلی این سازمان است و استفاده از ظرفیت دستگاه دیپلماسی کشور، باعث تسریع در روند برنامه‌ها و شاخص‌های این راهبرد می‌شود.

وی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای آموزش‌های مهارتی، سنجش صلاحیت حرفه‌ای و اجرای فرآیند استخدام نیروهای جدید، تفاهم‌نامه همکاری با وزارتخانه‌ها و بنگاه‌های بزرگ صنعتی و اقتصادی از جمله گروه خودروسازی سایپا، آشام دیزل و شایان دیزل امضاء کرده و تفاهم‌نامه همکاری با هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس به زودی منعقد می‌شود.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای پیشنهاد کرد که در همین رابطه سند همکاری با وزارت امور خارجه نیز امضا شود.

عظیمی همچنین با اشاره به اهمیت این رویکرد در گسترش چتر مهارتی در ایران و فراتر از مرزها، خاطرنشان کرد: با داشتن سرمایه انسانی توانمند و متخصص و زیرساخت‌های جامع استاندارد، برای اجرای راهبرد اصلی توسعه دیپلماسی مهارت، آمادگی کامل داریم.

به گفته رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، مرکز ملی تربیت مربی کرج با ظرفیت پذیرش و اسکان شبانه‌روزی یک هزار نفر و داشتن کارگاه‌های مدرن در رشته‌های مختلف از جمله خودرو، فناوری‌های نو، انرژی‌های خورشیدی، برق، امور ساختمان و...،  یکی از مراکز و ظرفیت‌های کم‌نظیر سازمان برای ارائه آموزش به هنرجویان سایر کشورهاست.

در این دیدار، مقرر شد با توجه به اعلام آمادگی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، به زودی نخستین گروه از متقاضیان و هنرجویان کشورهای مختلف، آموزش‌های لازم  را در مراکز سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ایران فرا می‌گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز