خبرگزاری کار ایران

نوروزی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

نامه قالیباف به رئیسی درخصوص بار مالی لایحه حجاب و عفاف/ مشاوران به‌جای اعمال نظر بر مصوبات، خودشان نماینده شوند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۵۱۶

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: آقای قالیباف نامه‌ای به رئیس جمهور نوشتند که اگر دولت بار مالی لایحه عفاف و حجاب را بپذیرد خب دیگر نیاز به درصد‌بندی ندارد و اگر نه، ما باید به شورای نگهبان بگوییم که مثلا ابتدا بودجه‌های تبلیغات و توسعه فکر و فرهنگ حجاب و عفاف مشخص شود و بعد احیاناً برخوردهای سلبی به اجرا درخواهد آمد.

حسن نوروزی نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص آخرین وضعیت لایحه حجاب و عفاف و ایرادات و ابهامات وارد شده به آن، گفت: یک سری ایرادهای مطرح شده از سوی شورای نگهبان ایرادهای هفتادوپنجی بود و شورای نگهبان برای آن مواردی که نیاز به بودجه دارد به ما اعلام کردند که شما مشخص کنید مثلا موارد ایجابی آن را ابتدا قرار می‌دهید و سلبی‌ها را بعد قرار می‌دهید یا برعکس؟ و اینکه مشخص کنید که چه درصدی از موضوعات را در سال های اول، دوم و سوم می‌خواهید انجام دهید.

وی ادامه داد: یک نامه‌ای هم آقای قالیباف به رئیس‌جمهور نوشتند که اگر دولت بار مالی را بپذیرد، خب دیگر نیاز به این درصدبندی ندارد و اگر نه، ما باید به شورای نگهبان بگوییم که مثلا ابتدا بودجه‌های تبلیغات و توسعه فکر و فرهنگ حجاب و عفاف و بعد احیاناً برخوردهای سلبی به اجرا درخواهد آمد.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس تصریح کرد: یک سری موارد هم بود که این‌ها ایرادات اصل ۱۵ قانون اساسی بود که از عبارات و عناوین خارجی استفاده شده بود مانند استاندارد که ما تبدیل کردیم به معیار و ... و قرار شد واژه‌ءهای فارسی جایگزین شود.

وی درباره زمان تعیین تکلیف لایحه نیز گفت: یک سری موارد هم شورا اعلام ابهام کرده بود که مبهمات را تا ماده ۴۲ اصلاح کردیم و ان‌شاءالله الباقی مواد را در هفته جاری بررسی کرده و به اتمام می‌رسانیم و کار اصلاحات لایحه به پایان می‌رسد.

نوروزی در واکنش به طرح مساله دستکاری مصوبات و اینکه این مساله قبلا از سوی اعضای کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مطرح شده بود، گفت: خواهش ما از کسانی که مشاور هستند این است که به جای اینکه به نوعی نظرات خودشان را بر زحمت‌ها و تلاش‌های نمایندگان اعمال کنند، خودشان کاندیدا شده و نماینده شوند و نظرشان را به عنوان نماینده بنویسند.

وی ادامه داد: به هر حال ما معتقدیم که مجلس، مجلس است و در رأس امور است و صحن علنی، کمیسیون تلفیق، کمیسیون‌های تخصصی بدنه تصمیم‌گیری برای ملت بزرگ ایران است و باید این راه همواره درخشان و پایدار بماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز