خبرگزاری کار ایران

رئیس دیوان عالی کشور:

بصیرت عنصر ضروری در ولایتمداری است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۴۹۶

حجت الاسلام منتظری ۹ دی را یکی از سرفصل های مهم و تاریخ ساز انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: تبیین و روشنگری این وقایع برای نسل جوان امروز ضرورت دارد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور در جلسه شورای معاونین با اشاره به فرا رسیدن سالروز ۹ دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت اظهار داشت: به فرموده رهبر حکیم و فرزانه انقلاب، حماسه عظیم نهم دی ماه سال ۱۳۸۸ حجت را بر همگان تمام کرد و در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی ماندگار شد.

حجت الاسلام منتظری عنوان نمود: در سال ۱۳۸۸ عده‌ای غافل و به تحریک افراد مغرض با طرح دروغ بزرگ تقلب در انتخابات؛ میهن اسلامی را آبستن حوادث و آشوب و اغتشاش کردند و کار را به آنجا رساندند که به هتک حرمت عزای سیدالشهداء  منجر شد.

وی ادامه داد: پس از هتک حرمت به عزای سیدالشهداء، مردم مومن، بابصیرت و غیرتمند ایران اسلامی، این هتک حرمت بی‌شرمانه به مکتب عاشورا و سوگواران حسینی را بر نتافتند و در یوم الله نهم دی بساط فتنه سال ۸۸ و آشوب و اغتشاش را در هم پیچیدند.

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه حضور مردم در حماسه ۹ دی با بصیرت همراه بود؛ تصریح نمود: بصیرت ویژگی بارز حماسه ۹ دی است، بصیرتی که رهبر معظم انقلاب در مورد آن فرمودند : «بصیرت این است که انسان حقایق و نقاط ضعف و قوت خودش و دشمن را درک کند، جایگاه خود، کشور، ملت، منطق انقلاب و جایگاه خط و صراط مستقیمی را که امام در کشور ترسیم کرد، بداند. این بصیرت است.»

وی با اشاره به جریان حکمیت در زمان امیرالمومنین (ع) و سرشکستگی برخی از اصحاب آن حضرت اظهار داشت: بصیرت عنصر ضروری در ولایتمداری است و در فضای غبار آلود و تاریک فتنه باید با چراغ ولایت از پرتگاه ها به سلامت عبور کرد.

رئیس دیوان عالی کشور افزود: حوادث صدر اسلام به ویژه اتفاقات بعد از رحلت نبی مکرم اسلام در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز تکرار شد و عبرت آموزی، تبیین و روشنگری این وقایع برای نسل جوان امروز ضرورت دارد.

حجت الاسلام منتظری ۹ دی را یکی از سرفصل های مهم و تاریخ ساز انقلاب اسلامی برشمرد و بر لزوم تبیین ابعاد گوناگون حماسه غرور آفرین ۹ دی، بررسی علل و چرایی آن برای نسل های امروز و فردای ایران اسلامی تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز