خبرگزاری کار ایران

رئیس دیوان عالی کشور:

اینطور نیست که دنیای دیگران گلستان و دنیای ما ویران باشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۱۴۷

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با حضور در دادگاه‌های تجدیدنظر استان تهران با قضات این دادگاه دیدار و گفت‌وگو نمود.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام محمد جعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور به همراه علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان تهران با حضور در دادگاه های تجدیدنظر استان تهران با قضات این دادگاه دیدار و گفت‌وگو نمود.

گفتنی است: در این نشست چمن سرا سرپرست مجتمع گزارشی از دادگاه‌های تجدیدنظر استان تهران ارائه کرد.

حجت الاسلام محمد جعفر منتظری، رئیس دیوان عالی کشور همراه علی القاصی رئیس کل دادگستری تهران عصر امروز سه‌شنبه (۲۱ آذر) از مجتمع دادگاه‌های تجدید نظر استان تهران بازدید کردند.

رئیس دیوان عالی کشور در حاشیه این بازدید در جمع قضات و کارکنان این مجتمع قضایی بیان کرد: از زحمات همه قضات و کارکنان در دادگستری کل استان تهران و خصوصا دادگاه‌های بدوی و تجدیدنظر تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه بیش از ۹ سال دادستان کل کشور بودم و به زوایای مشکلات دادسرا‌ها اشراف دارم، افزود: تلاش زیادی برای رفع مشکلات می‌شد، اما وقتی محدودیت در امکانات وجود دارد باید تا حد امکان مشکلات را تحمل کرده و هرکسی به سهم خود، در رفع آن‌ها تلاش کند.

حجت‌الاسلام منتظری با تاکید بر اینکه در مقام بیان مشکلات نیستم، افزود: اصطلاحا اینطور نیست که دنیای دیگران گلستان بوده و دنیای ما ویران باشد. بنده مسافرت‌های زیادی به دیگر کشور‌ها داشتم و به عینه وضعیت دستگاه‌های قضایی بسیاری از کشور‌ها را مشاهده کردم که با مشکلات زیادی روبرو هستند.

وی تاکید کرد: باید در پیشگاه خداوند اعمال و رفتار خود را بسنجیم و از امتحان‌هایی که در مسیرمان قرار می‌گیرد، سربلند بیرون بیاییم. ما قاضی هستیم و قلم‌مان تاثیرگذار است و می‌تواند یک زندگی را متحول کند. وقتی پرونده‌ای برای رسیدگی به یک قاضی سپرده می‌شود، حیات یک فرد، یک خانواده و یا یک شرکت به او گره می‌خورد.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به اینکه چارچوب کار قضاوت مشخص است، تصریح‌کرد: با همه نظارت‌ها و مراقبت‌هایی که در قانون پیش‌بینی شده است، اگر در درون خود نظارت لازم را نداشته باشیم، این نظارت‌های بیرونی کارساز نخواهند بود.

حجت‌الاسلام منتظری با تاکید بر ضرورت انگیزه‌مند بودن قضات و کارکنان دستگاه قضایی افزود: اگر انگیزه کافی داشته باشیم، تمامی ضعف‌ها را تا جایی که بتوانیم حل کرده و اگر جایی مقدور نباشد در حد سازش از کنار آن رد می‌شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز