خبرگزاری کار ایران

سردار زهرایی در گفت‌وگو با ایلنا:

مقاومت غزه نشان داد هرچه بیشتر خون بدهیم به پیروزی نزدیک‌تر هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۷۸۸

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: دشمنان به خیال واهی خودشان فکر می‌کنند با ترور و شهید کردن آدم‌های مؤثر در جبهه مقاومت می‌‌توانند روند مقاومت را متوقف و یا کند کرده یا خدایی ناکرده متزلزل کنند. یعنی بدنه را دچار شک و تردید کنند که اصلا اینطور نیست و با هر خونی که در جبهه مقاومت ریخته می‌شود صدها و بلکه هزاران نفر تولید می‌شوند. حاج‌ قاسم نشان داد که حاج‌ قاسم‌های دیگری تولید و شناسایی شدند.

سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره شهادت سردار سیدرضی موسوی از مستشاران نظامی سپاه پاسداران در سوریه و پاسخ ایران به این حادثه گفت: من نمی‌توانم درباره واکنش نظام مقدس به این اتفاق نظر بدهم. اما شهادت سیدرضی موسوی ماحصل تفکر و آن گفتمان مقاومتی است که شهید حاج‌ قاسم سلیمانی شروع کرد. انسجامی که در همه جبهه‌های مقاومت مثل حزب‌الله، حماس شکل گرفته و حماسه‌ای که حماس در ۷ اکتبر خلق کرد، از این گفتمان نشأت می‌گیرد و برخاسته از یک مذهب یا جغرافیای خاص هم نیست. حمایتی که یمن و حشدالشعبی انجام می‌دهند نشان می‌دهد که جبهه مقاومت منسجم عمل می‌کند.

وی افزود: دشمن هم بیکار ننشسته و فکر می‌کند کدام آدم‌های مؤثر و تأثیرگذاری در جبهه مقاومت هستند و آنها را از سر راه خودمان برداریم. مثل اینکه در موضوع انرژی هسته‌ای هم سراغ ترور دانشمندان هسته‌ای ما رفتند. برای چه سردار فخری‌زاده را ترور کردند؟ گفتند مانع بشویم و کار را کند کنیم. به خیال واهی خودشان فکر می‌کنند با ترور و شهید کردن آدم‌های مؤثر در جبهه مقاومت هم می‌‌توانند روند مقاومت آ را متوقف و یا کند کرده یا خدای ناکرده متزلزل کنند یا بدنه را دچار شک و تردید کنند که اصلا اینطور نیست و با هر خونی که در جبهه مقاومت ریخته می‌شود صدها و بلکه هزاران نفر تولید می‌شوند. حاج‌ قاسم نشان داد که حاج‌ قاسم‌های دیگری تولید و شناسایی شدند. وگرنه شهید سیدرضی موسوی زیر سایه حاج قاسم دیده نمی‌شد. اما در حال حاضر به یک شخصیت بزرگ تبدیل شده است. رویش‌هایی که در جبهه مقاومت اتفاق می‌افتد خیلی بیشتر از آن است که چند نفر را شهید کنند. مقاومت غزه نشان می‌دهد که هرچه خون بیشتر دهیم به پیروزی نزدیک‌تر هستیم.

سردار زهرایی در پاسخ به این سوال که در پی عملیات تروریستی در راسک و شهادت ۱۲ نفر از نیروهای فرماندهی انتظامی برخی از امکانات و تجهیزات کافی در مناطق مرزی گایه کردند، نظر شما در این خصوص چیست، گفت:‌ البته من خیلی موافق این نظر نیستم که نیروهای ما در آنجا از امکانات لازم برخوردار نیستند. این نوع حملات تروریستی که انجام می‌دهند کار چریکی و پارتیزانی است. یعنی غافلگیرکننده بوده و هرکسی هم بخواهد این کار را انجام بدهد، دست برتر را دارد. یک عده‌ای به یک پایگاه نظامی بدون اطلاع قبلی و بدون آمادگی، در ساعتی که خودشان تشخیص می‌دهند و با شناسایی که از قبل انجام دادند، شبیخون می‌زنند. این کار خیلی جوانمردانه‌ای ایست، نبرد و جنگ مردانه‌ای هم محسوب نمی‌شود. هر مجموعه‌ای هم حتی اگر نظامی نباشند، می‌توانند چنین کارهای تروریستی را برنامه‌ریزی کرده و تلفاتی از سمت مقابل بگیرند.

وی افزود: این حادثه نشان از ضعف نیروهای نظامی آنجا نبود که بگوییم این تعداد شهید دادیم؛ بلکه موارد غافلگیرکننده اینطور است. مثلا کسی که به خودش کمربند انفجاری می‌بندد، وارد مسجد شده و ۲۰۰ نفر را شهید می‌کند باید بگوییم خیلی ضعیف بودند؟ نه اینطور نیست. قبول دارم که باید پیشگیری از این موارد انجام شود، باید اشراف به اطلاعات کامل وجود داشته باشد و این درست است. اما به نظر بنده دلیل اصلی‌ آن، این است که نوع عملیات غافلگیرکننده به هرجایی انجام شود، تلفات دارد. بخش دوم نشان می‌دهد که چقدر طرف مقابل، زبون و پست است. مثل آنکه با کسی دعوا دارید و در مقابل طرف چیزی نمی‌گویید اما وقتی پشتش را به شما می‌کند، سریع یک ضربه به او می‌زنید. اتفاقا این جنس نامردی‌ها، کوچکی آنها را می‌رساند که به چنین حملات تروریستی دست زدند و این اضمحلال و زوال‌شان را می‌رساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز